Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در سخنانی در این آیین گفت: باید از ایده‌های دانش‌آموزان در تولید انرژی‌های پاک و روش‌های کاهش مصرف استفاده کنیم‌.

فرهاد اسماعیلی اظهار کرد: استفاده مناسب و مطلوب از انرژی باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی از طریق مدارس وارد بدنه جامعه شود و ما به عنوان عضوی از جامعه انسانی بایستی سهم خود را بشناسیم و به رسالت و تکلیف اجتماعی خود عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، افزود: در بحث انرژی و حامل های انرژی باید موضوع محیط زیستی و گازهای گلخانه ای آن را جدی بگیریم و الگوی مصرف خود را تغییر دهیم.

اسماعیلی با اشاره به این که جامعه رشد یافته جامعه ای است که به مباحث زیست محیطی اهمیت ویژه ای می دهد، گفت: در جنگ با محیط زیست پیروزی وجود ندارد و هر کس در این عرصه قرار گیرد قطعاً بازنده است.
وی عدم استفاده مناسب و مصرف بی رویه از انرژی را موجب برهم خوردن محیط زیست و اکوسیستم اقلیمی عنوان کرد و یادآور شد: باید به سمت تغییر و تحول در مصرف انرژی حرکت کنیم.
اسماعیلی با اشاره به انگیزه، استعداد و ذهن های هوشمند دانش آموزان، گفت: باید از ایده های آنان در بحث تولید انرژی های پاک و روشهای کاهش مصرف استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار تداوم این پویش و شکل گیری پویش مصرف صحیح آب شد و افزود: این کار مشترک افتخاری برای استان بود و موجب شد تا یک ظرفیت ملی در این بخش ایجاد شود.
وی  گفت: استفاده مناسب و مطلوب از انرژی باید به عنوان یک تکلیف اجتماعی وارد بدنه جامعه شود. 

لزوم فرهنگسازی و آموزش در بحث استفاده منطقی و صرفه جویی در مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز نیز با اشاره به برگزاری پویش بزرگ صرف جویی انرژی با همکاری آموزش و پرورش فارس، گفت: این پویش که از ۲۵ اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه سال جاری برگزار شد مورد استقبال بسیار خوب دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گرفت.

جلال زراعت پیشه با اشاره به لزوم فرهنگسازی و آموزش در بحث استفاده منطقی و صرفه جویی در مصرف انرژی، افزود: این پویش که در بستر سامانه شاد برگزار شد ظرف مدت پنج روز بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده داشت.
وی افزود: در این پویش که در دو بخش دانش آموزان و مادران برگزار شد، آثار و محتواهای متعدد فرهنگی تولید شده در قالب مقاله، شعر، نقاشی، انیمیشن، عکس، فیلم، خاطره، داستان، کاریکاتور و غیره مورد داوری کارشناسان خبره قرار گرفت و در پایان ۴۰ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.
زراعت پیشه تصریح کرد: جوایز این پویش نیز به دو صورت ویژه و عادی تعریف شد تا کسانی که در کنار برتر شدن اثر، در  مصرف برق نیز نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته اند از جوایز ویژه تری برخوردار گردند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: در مرحله نخست آغاز به کار این پویش نیز مسابقه پیامکی برگزار و در مدت ۲ ساعت، بیش از ۴ هزار پیام ارسال شد که از برگزیدگان این مسابقه نیز تجلیل و قدردانی شد.
زراعت پیشه در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت انرژی برای جامعه انسانی، از محدودیت منابع و پایان پذیری آنها سخن گفت و تصریح کرد: برای تولید برق به عنوان یک انرژی پاک از سوختهای فسیلی استفاده میشود که بعضا پیامدهای منفی زیست محیطی را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با تأکید بر لزوم استفاده بهینه و منطقی از انرژی و به کارگیری الگوهای مناسب مصرف، گفت: هرچه قدر در زمینه کاهش مصرف انرژی حرکت کنیم به حفظ محیط زیست و افزایش مدت زمان استفاده از منابع کمک کرده ایم.
وی با بیان این که امروز سرانه مصرف انرژی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاتر است، گفت: سالانه ۹۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: باید با مردم درخصوص چگونگی مصرف انرژی صحبت کنیم و تلاش نماییم در کنار استفاده بهینه از انرژی از سرمایه ها و منابع کشورمان با مصرف صحیح حفاظت نماییم.
مدیرعامل توزیع برق شیراز، افزود: نگاه ما کاهش رفاه مردم یا افزایش بهای انرژی نیست ما معتقدیم مردم با انتخاب روش درست مصرف، بهترین تصمیم را همراه با آگاهی برای زندگی خود بگیرند.
زراعت پیشه تصریح کرد: در این پویش که با محوریت ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی نسبت به نحوه مصرف بهینه از انرژی برق برگزاری شد توانستیم صدای خود را به بخش بزرگی از جامعه هدف خود برسانیم و با توجه به بازخورد مثبت و استقبال خوب خانواده دانش آموزی استان طبق نظر شرکت بتواند قرار شد این پویش از سال آینده به صورت ملی برگزار گردد.
وی یادآور شد: باید کم مصرف کردن انرژی و منابع در کشور به یک ارزش تبدیل شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان پویش بزرگ صرفه جویی در انرژی، نجات زندگی در دو بخش دانش آموزان و مادران با اهدای هدایا تقدیر شد.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فارس دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق اداره کل آموزش و پرورش فارس شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز فارس دانش آموزان آموزش و پرورش فارس توزیع برق شیراز صرفه جویی دانش آموزان مصرف انرژی زراعت پیشه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند