Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:18:45 GMT

محاکمه یکی از رهبران مخالف دولت بلاروس در مینسک

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۱۰۶

محاکمه یکی از رهبران مخالف دولت بلاروس در مینسک

«ماریا کولسنیکووا» یکی از رهبران اغتشاشات خیابانی سال گذشته علیه دولت بلاروس، قرار است امروز در دادگاهی در این کشور محاکمه شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ماریا کولسنیکووا» یکی از رهبران اغتشاشات خیابانی سال گذشته علیه دولت بلاروس، قرار است امروز در دادگاهی در این کشور محاکمه شود.

بر اساس این گزارش، کولسنیکووا که از زمان برگزاری اغتشاشات تاکنون در بازداشت به سر می برده، سپتامبر سال گذشته میلادی به هنگام فرار از بلاروس، در فرودگاه «کی یف» اوکراین بازداشت شده و به مینسک بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رهبر معترضین بلاروس سال گذشته در جریان راه اندازی کمپین موسوم به ۹ آگوست در بلاروس، علیه آنچه مخالفین، انحصار قدرت در دستان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و تقلب وی در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری می‌خوانند، اقدام به تحریک هواداران خود و در نتیجه به راه انداختن شورش‌های خیابانی در مینسک نمود.

منابع خبری در بلاروس می‌گویند ممکن است کولسنیکووا در جرین دادگاه امروز، دستکم به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم شود.

این در حالیست که لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴، یعنی زمان جدایی بلاروس از اتحاد جماهیر شوروی، قدرت را در دست داشته است و با این حال، فرضیه تقلب در انتخابات را همواره رد کرده است.

در جریان به راه افتادن شورش‌های خیابانی در بلاروس و درگیری میان نیروهای دولتی و معترضین، اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه مینسک وضع کرده‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو اتحاد جماهیر شوروی اتحادیه اروپا دولت بلاروس اوکراین بلاروس الکساندر لوکاشنکو سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ژست‌های تتلو پشت میز محاکمه