Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی مستقر در لندن، ضمن محکوم کردن خبرسازی‌های دروغین در مورد اقدامات ایران برای آسیب زدن به امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان،از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که برای مقابله با این مواضع بی ثبات کننده، همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند در این نامه ضمن رد همه اتهامات بی پایه و اساس که جملگی با انگیزه‌های سیاسی و به منظور ایجاد بی‌ثباتی و آسیب وارد آوردن به امنیت و سلامت دریانوردی،مطرح شده اند،تعهد کشورمان را به حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی یادآوری کرده و نوشته است که  ما معقدیم که حفظ امنیت دریانوردی در جهت منافع ایران و جامعه بین‌المللی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه این نامه خاطر نشان کرده که رفتارهای ماجراجویانه و مغرضانه تعداد خاصی از کشورها، با زبانی آمیخته با زور و تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها ناقض اصل عدم توسل به زور برای مبنای منشور سازمان ملل متحد می‌باشد، بلکه امنیت دریانوردی بین‌المللی را در دراز مدت در منطقه به خطر می اندازد.

وی در پایان این نامه از همه کشورها و بازیگران بین‌المللی که متعهد به اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، شامل کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی مرتبط با امنیت و ایمنی کشتیرانی می‌باشند،درخواست کرد که این رفتارهای بی‌ثبات کننده در منطقه را محکوم نموده و با حسن نیت در جهت تامین امنیت دریانوردی در همه آبراهای بین‌المللی شامل خلیج فارس و دریای عمان  همکاری نمایند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتهامات ساختگی علیه ایران امنیت دریانوردی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید