Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین هاشمی روز چهارشنبه به مناسبت روز اهدای خون در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون در مرکز استان از سال ۶۴ فعال شد، افزود: این پایگاه با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و برای توسعه واحدهای جدید و سایر واحدها فضای کافی نیاز است که با احداث مرکز جامع خون‌گیری مشکل سازمان انتقال خون استان رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتقال خون برای فعال کردن واحدهای جدید نیاز به فضای استاندارد دارد، گفت: با توجه به افزایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان به یک مرکز خون‌گیری نیاز است.

این مسوول از آماده بودن زیرساخت‌ها از جمله زمین برای احداث این مرکز جامع خبر داد و گفت: درصورت تامین اعتبار لازم، اجرای این طرح در استان آغاز خواهد شد.

هاشمی افزود: در استان ۲ پایگاه خون‌گیری در شهرکرد و بروجن و ۲ مرکز ثابت خون‌گیری در بن روزهای پنجشنبه و فارسان روزهای زوج فعال است و مرکز خونگیری لردگان نیز بزودی فعال خواهد شد.

به گفته وی، در شهرستان لردگان با توجه به جمعیت بیش از ۲۴۰ هزار نفر، مسافت زیاد با مرکز استان، ترانزیتی بودن محورهای شهرستان، بالا بودن آمار بیماران تالاسمی، فعال کردن یک مرکز خونگیری ضروری است و رایزنی برای فعال شدن این مرکز با مرکز بهداشت استان انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون در استان ۳۵۰ بیمار تالاسمی ماهانه به دریافت یک تا دوبار خون نیاز دارند.

هاشمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹ هزار و ۵۵۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هفت هزار و ۷۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲.۹ درصد اهداکنندگان خون در استان زنان هستند، گفت: ۱۴.۷ درصد اهداکنندگان خون در سالجاری بار اول، ۵۲.۳ درصد مستمر، ۲۰.۸ درصد باسابقه و ۱۲.۲ درصد معاف از اهدای خون هستند.

هاشمی به شیوع ویروس کرونا و کاهش ۱۵ درصدی اهدای خون از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش اهدای خون در سالجاری، هنوز اهدای خون نسبت به زمان قبل از شیوع کرونا ۱۲ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، نهم مردادماه به عنوان روز اهدای خون نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون چهارمحال وبختیاری سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون چهارمحال وبختیاری انتقال خون اهدای خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان