Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:51:58 GMT

دلالان آرامش بازار مرغ را در گیلان بر هم زدند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۷۵۱۸

دلالان آرامش بازار مرغ را در گیلان بر هم زدند

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: گروه های فشار و دلالانی در استان وجود دارند که آرامش بازار را بر هم زده و مانع دسترسی مردم به این محصول پروتئینی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در نشست کنترل و تنظیم بازار مرغ در استان گیلان، با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶۰۰ تن مرغ در استان تولید شده و ۳۰۰ تن آن مورد نیاز مردم استان بوده و مابقی به استان های دیگر صادر می شود تصریح کرد: گروه های فشار و دلالانی در استان وجود دارند که آرامش بازار را بر هم زده و مانع دسترسی مردم به این محصول پروتئینی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه دستور داد تا کمیته ای متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، صمت، اصناف و تعزیرات تشکیل شده و سریعا درخصوص حل این مشکل اقدام کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلال گران در حوزه تولید و توزیع اظهار کرد: همزمان با تشکیل این کمیته، بازدیدهای میدانی نیز برای نظارت هر چه بیشتر بر مراکز توزیع مرغ در سطح شهر انجام می شود.

سید مهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به بازیدهای انجام شده از مراکز توزیع مرغ و نارضایتی مردم ضمن تذکر جدی برای رفع مشکل تصریح کرد: با کمک گرفتن از بسیج اصناف و افراد معتمد در جهت نظارت بر مراحل تولید تا توزیع مرغ اقدام گردد و با متخلفین و قصورکنندگان متولی در هر سطحی به شدت برخورد شود.

وی از بازرسی ۴۰ واحد صنفی در رشت با حضور قاضی ویژه دادستانی و پلمب ۱۵ واحد خبر داد و گفت: از مردم عزیز خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی در مراکز توزیع مرغ به سامانه های نظارتی اطلاع رسانی کنند.

دادستان مرکز گیلان، با بیان اینکه در اصناف اراده ای جدی در برخورد با تخلفات دیده نمی شود، از سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا با نظارت میدانی و ارایه گزارش های هفتگی نتیجه اقدام را تا رفع کامل این مشکل گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار مرغ دلالان توزیع مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است.

اسدالله عباسی امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، ضمن قدردانی از راهداران که برای ایمنی راه ها تلاش می کنند، گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی تامین سلامت و ایمنی مسافران در جاده های گیلان را یک ضرورت دانست و افزود: مسافران باید بدون حادثه مبدا را ترک کنند و به مقصد گیلان برسند و مجددا به مبدا بازگردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه راه از سوانح جاده ای جلوگیری می کند، ادامه داد: در کنار زیرساخت های حوزه راه، باید فرهنگ رانندگی و استفاده از خودروهای ایمن را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است، زیرا چنین افرادی جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه در تصادفات همواره یک طرف مقصر اصلی است و طرف دیگر گناهی ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش تلفات جاده ای در برش استانی هستیم که در این راستا، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران یک ضرورت است.

استاندار گیلان با اشاره به سهم بالای عابران پیاده و موتورسیکلت ها در سوانح جاده ای استان، بیان کرد: متاسفانه در برخی از جاده ها مسیر عبور عابر پیاده و دوچرخه و موتورسیکلت پیش بینی نشده است.

وی همچنین خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای استان شد و تاکید کرد: گیلان استان پر بارش بوده و در زمان بارندگی با کاهش دید در شب مواجه هستیم؛ همچنین مسیرهای بین شهری و مسیرهای بین روستایی در گیلان بالاست و شاهد تردد بالای عابران پیاده هستیم.

عباسی با بیان اینکه پلیس راه با نصب دوربین رانندگان پر خطر را جریمه سنگین کند، گفت: در کنار رفع نقاط حادثه خیز، جمع آوری تقاطع های متوالی و دوربرگردان های فاقد جان پناه و سرعت گیرهای غیر استاندارد در دستور کار راهداری باشد. همچنین عبور و مرور از پل های عابر پیاده الزامی است و اجازه تردد از زیر پل داده نشود.

وی راهبرد دولت را کاهش نقاط حادثه خیز در محورها دانست و یادآور شد: در گیلان شاهد به هم پیوستگی شهرها هستیم و لذا با صرف اعتبارات میلیاردی اقدام به احداث کنارگذر می کنیم، اما این کنارگذرها کم کم در حال تبدیل شدن به شهر دوم هستند.

استاندار گیلان از شهرداری ها خواست به اراضی حاشیه کنارگذرها کاربری ندهند و اضافه کرد: از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انتظار داریم اعتبارات تخصیص یافته به گیلان را متناسب با گردشگرپذیری و میزان تردد و حجم ورودی و خروجی و.... این استان تعریف کنند.

وی همچنین به فرسودگی ماشین آلات راهداری استان اشاره و عنوان کرد: نیازمند نوسازی و تجهیز ماشین آلات برفروبی و راهداری و لایروبی استان هستیم که در این بخش با منطقه آزاد انزلی جهت واردات ماشین آلات رایزنی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان