Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت برق عراق امروز، چهارشنبه از حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح‌الدین خبر داد. همچنین منابع عراقی اعلام کردند که هدف قرار گرفتن دو دکل برق موجب قطعی خط انتقال برق کرکوک-نینوا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، وزارت برق عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، خط انتقال برق فشار قوی صلاح الدین - غرب بغداد ۴۰۰ KV هدف انفجار چندین بمب قرار گرفت که منجر به تخریب دکل شماره ۱۱۶ در منطقه النباعی در غرب بغداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت برق عراق افزود: این انفجار تاثیر منفی بر برق رسانی بر بخشی از استان صلاح‌الدین و شهرستان طارمیه در شمال بغداد خواهد داشت.

این وزارتخانه ادامه داد، دو خط انتقال برق نصر - قدس ۱۳۲ KV هدف عملیات تروریستی همزمان با انفجار‌های تروریستی خرابکارانه چندین بمب در منطقه طارمیه در شمال بغداد قرار گرفت که منجر به کنده شدن سیم‌های برق خطوط شمال بغداد ۴۰۰ KV شده است که مناطق الاعظمیه، الراشدیه، الحسینیه را پوشش می‌دهند و این حمله همچنین بر تجهیز انرژی برق برای پروژه آب الکرخ تاثیر می‌گذارد.

وزارتخانه اشاره کرد، نیرو‌های فنی مهندسی به همراه نیرو‌های امنیتی فرماندهی عملیات بغداد به محل حادثه رفتند و تلاش‌های مهندسی برای شناسایی حرارت فوری خطوط انتقال در جریان هستند.

وزارت برق افزود: با مرکز کنترل ملی با هدف اطفای حریق خطوط اضطراری و به منظور صیانت از دو دکل و بازسازی آن‌ها هماهنگ خواهیم شد تا برای خدمت رسانی در اسرع وقت به شهروندان آماده شوند.

همچنین موازین نیوز به نقل از یک منبع در اداره برق کرکوک اعلام کرد، به دلیل بمب‌هایی که در زیر دو دکل برق کار گذاشته شده بود، خط کرکوک-قیاره قطع شد. قطع شدن این خط بر مناطقی از کرکوک و شهرستان قیاره در جنوب نینوا تأثیر می‌گذارد.

به گفته این منبع درحال حاضر تیم مهندسی مشغول خنثی کردن بمب‌های مذکور هستند.

اخیرا دکل‌های برق در استان‌های دیالی، کرکوک، صلاح الدین و اطراف نینوا در معرض انفجار‌ها و حملات مستمر داعش قرار گرفته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دکل برق عراق انتقال برق صلاح الدین وزارت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند