Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مردادماه) با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار بر تقویت روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد و گفت:خرسندیم که گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در دو کشور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای دو گروه می‌توانند با گفت‌وگو و تبادل تجربیات، سهم زیادی در تسهیل همکاری‌های دو کشور داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به استقرار دولت جدید در کشورمان گفت: روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران نویدبخش رویکرد‌های جدید در سیاست خارجی است. ما علاقمند به تقویت روابط دوستانه با برزیل براساس حسن نیت و تامین منافع متقابل هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با خاطرنشان کردن اهمیت ارتقای سطح روابط اقتصادی ایران و برزیل گفت: ظرفیت‌های دو طرف برای افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی بیشتر از حجم مبادلات فعلی است از این رو امیدواریم با تلاش مقامات دو طرف، تحولی در این بخش از روابط ایجاد شود.

استقبال برزیل از ابتکارات ایران در راستای تسهیل همکاری‌ها

اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف گفت: ما از طرف رییس مجلس نمایندگان برزیل مامور شدیم که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران شرکت کنیم. اینکه علیرغم مسافت جغرافیایی طولانی، ما به تهران سفر کردیم نشان از علاقه ما به توسعه روابط دوستانه فیمابین است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت گفت‌وگو‌های پارلمانی ایران و برزیل گفت: گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران، تلاش خود را برای تقویت همکاری‌های پارلمانی دو کشور بکار گرفته است و از هرگونه ابتکاری که منجر به تسهیل همکاری‌های دو کشور شود، استقبال می‌کنیم.

اواندرو رومان در پایان روابط اقتصادی برزیل و ایران را ریشه دار خواند و گفت: دو کشور در زمینه‌های زیادی مانند انرژی، مواد غذایی، پتروشیمی و کشاورزی دارای ظرفیت فراوانی هستند. همکاری در این حوزه‌ها منجر به افزایش حجم مبادلات ایران و برزیل خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: برزیل قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

کد خبر 6087852 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه