Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» اثر دکتر علی دارابی به چاپ بیست و سوم رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» یکی از آثار تالیفی دکتر علی دارابی، استاد ارتباطات دانشگاه است که به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و تاکنون در بیست و دو نوبت به چاپ رسیده و اکنون چاپ بیست و سوم آن به بازار نشر عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در 637 صفحه منتشر شده و در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان پرفروش‌ترین کتاب غرفه ناشر را به خود اختصاص داده بود.

علی دارابی دکترای علوم سیاسی عضو هیئت علمی دانشگاه و صاحب‌نظر در زمینه ارتباطات، پژوهشگری است که سال‌ها در این حوزه دست به قلم شده و تجارب و یافته‌های خود را در ده‌ها جلد کتاب دانشگاهی و عمومی در اختیار دانش‌پژوهان قرار داده است؛ ویژگی بارز او، تسلط بر دو حوزه علوم سیاسی و ارتباطات بوده و به همین دلیل، آثار تالیفی این استاد دانشگاه از جامعیت خاصی برخوردار است.

«جریان‌شناسی سیاسی در ایران» نیز ثمره ده‌ها سال مطالعات گوناگون پیرامون جریان‌های سیاسی کشورمان است که با محوریت جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمینه‌ها و عوامل شکل‌گیری آنها به رشته تحریر درآمده است.

این اثر شامل سه فصل با موضوع کلیات و مبانی نظری پژوهش پیرامون جریان‌های سیاسی در ایران، آرایش نیروهای اسلامی از دهه 20 شمسی تا پیروزی انقلاب و جریان‌شناسی سیاسی اسلام‌گرا در ایران است که فصل سوم آن به پنج بخش تقسیم شده است؛ تبیین مفهومی و جامعه‌شناختی جریان‌های اصول‌گرا یا راست، روحانیت؛ از اتحاد تا تحول و دگرگونی جریانی – جناحی، تبیین مفهومی و جامعه‌شناختی جریان چپ تا اصلاح‌طلبان، جریان سوم و دین‌اندیشان، این پنج بخش را تشکیل می‌دهند.

نویسنده در ابتدای هر بخش آرا و نظرات مختلف پیرامون هر یک از این موضوعات از قول نویسندگان و متفکران معاصر را گردآوری کرده و سپس با تکیه بر مجموع مطالب بیان شده به نتیجه‌گیری پیرامون ماهیت جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در دوران بعد از پیروزی انقلاب می‌پردازد، شیوه‌ای تجربه شده در بیان تاریخی که بسیاری از خوانندگان آن را به یاد دارند اما از همه زوایا و ابعاد آن مطلع نیستند یا در اثر کثرت و گوناگونی روایت‌ها، دچار پراکندگی و تشتت شده و از نگاه جامع‌نگر به آن دور شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جریان شناسی سیاسی در ایران علی دارابی کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران جریان های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!