Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@02:29:26 GMT

هیچ کسی نمی‌تواند ما را به فتنه بکشاند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۲۲

هیچ کسی نمی‌تواند ما را به فتنه بکشاند

رهبران حزب‌الله لبنان و جنبش امل در نشست مشترکی که روز چهارشنبه برگزار شد، تأکید کردند که هیچ کس قادر نخواهد بود آنها را به فتنه بکشاند.

به گزارش برنا؛ از شبکه خبری "المنار" لبنان، این نشست در ساختمان رهبری حزب الله در شهر بعلبک لبنان برگزار شد.

اسعد جعفر مسؤول سازمانی جنبش امل در استان البفاع گفت: در این نشست موضوع مجالس تاسوعا و عاشورای حسینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت همچنین بر دوری جستن از فتنه تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر اضافه کرد: مجالس عاشورای امسال نیز مانند سالهای گذشته باید رمزی برای وحدت و همزیستی و حذف اختلافات و فتنه‌انگیزی باشد.

وی گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد که هیچ برنامه‌ای موجب فتنه انگیزی در لبنان نشود، به ویژه در این روزها کشور و شهروندان با فتنه‌ها زیادی رو به‌رو هستند.

جعفر بار دیگر حادثه دردناک انفجار بندر بیروت را به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و خواهان احقاق حقوق این افراد از دولت لبنان شد.

این مقام جنبش امل از خانواده قربانیان انفجار بیروت خواست دست به اقدامی نزنند که موجب سیاسی شدن این مسأله شده و به قربانیان ظلم شود.

وی گفت: ما حامی [قربانیان] هستیم و از درخواست به حق آنان مبنی بر کشف واقعیت و دستیابی به حقوق‌شان حمایت می‌کنیم.

حسین نمر مسؤول منطقه بقاع حزب الله لبنان نیز در این باره گفت: شایسته است که عاشورای امسال به بهترین شکل ممکن بیانگر همبستگی و اتحاد باشد، این همان روشی بوده که همه ساله در یک طرح مشترک میان حزب الله و برادران‌مان در جبشن امل جریان داشته است و به یاری خداوند امسال نیز این مسأله با همه جزییات دنبال خواهد شد.

نمر به درگیری‌های چند روز پیش در منطقه الخلده در جنوب بیروت اشاره کرد و گفت: موضع مشترک ما و برادران گرامی [در جنبش امل] این بود که هیچ‌کس قادر نیست که ما را به فتنه بکشاند، چرا که به نظر می رسید هدف از این حادثه جانکاه نیز همین مسأله بوده است.

وی افزود: با اتحاد و حضورمان به فتنه افتادن ما ممکن نیست و از نهادهای دولتی می‌خواهیم که عاملان این حادثه را شناسایی، دستگیر و قصاص کنند.

نمر خاطر نشان کرد: در سالگرد انفجار بیروت در ۴ اوت تأکید می‌کنیم که نباید این مسأله را سیاسی کرد، چرا که این اقدام حق شهیدان  را تضییع می‌کند و مانع دستیابی به حقیقت می‌شود.

وی لازمه دستیابی به حقیقت را تحقیقات عادلانه، شفاف و جامع و به دور از سیاسی کاری دانست و افزود: این موضوع خواست ماست و باید به صورت مشترک برای آن تلاش کنیم.

سال گذشته (۱۴ مردادماه/ ۴ اوت) بود که انفجارمهیب در اسکله شهر بندری بیروت پایتخت لبنان بار دیگر این کشور را که با چالش های سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، به کانون توجه جهانیان تبدیل کرد. 

این انفجار بزرگ، بیش از ۲۰۰ کشته و ۶ هزار زخمی برجای گذاشت و  ۳۰۰ هزار نفر نیز به دلیل تخریب خانه و کاشانه‌ خود آواره شدند.

لبنان پس از انفجار بیروت، وارد یک بحران سیاسی شد و موجب شد تا دولت «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان به دنبال اعتراضات استعفا دهد و این کشور از آن زمان وارد بحران تشکیل کابینه شود.

اخیرا ژنرال «میشل عون» رییس جمهوری لبنان ضمن رایزنی با تشکل‌های پارلمانی «نجیب میقاتی» را مامور تشکیل دولت این کشور کرده است.

وی دوشنبه هفته پیش، با کسب ۷۲ رای از مجموع ۱۱۸ رأی نمایندگان پارلمان مأمور تشکیل کابینه شد.

میقاتی پس از ناکامی ۱۱ ماهه «سعد الحریری» در تشکیل دولت و کناره گیری او از این امر، مامور تشکیل کابینه شد.

ناکامی دو مامور سابق تشکیل دولت یعنی «مصطفی ادیب» و سعد الحریری و شدت پیچیدگی بحران سیاسی لبنان به حدی بود که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی نمی کردند که گروههای سیاسی لبنان بتوانند به سرعت در مورد معرفی نخست وزیر جدید مامور تشکیل کابینه به توافق برسند، اما برخلاف این پیش بینی، میقاتی پس از رایزنی های ضروری پارلمانی توانست به سرعت آرای لازم را بدست آورده و مامور تشکیل دولت شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان فتنه خانواده حقوق دولت پایتخت سیاسی و اقتصادی رییس جمهوری حزب الله فتنه لبنان تشکیل کابینه مامور تشکیل تشکیل دولت حزب الله جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است

به گزارش جماران؛ «خلیل الحیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: «ما آماده هستیم تا با آتش‌بسی به مدت ۵ سال یا بیشتر با اسرائیل موافقت کنیم.»

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: الحیه افزود: «حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است»

وی با اشاره به اینکه حماس خواهان پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، اظهار داشت: «همه مبارزان با اشغالگری به هنگام استقلال و دستیابی به حقوق و کشورشان به حزبی سیاسی تبدیل و نیروهای رزمی‌شان هم به ارتشی ملی بدل شدند.»

حمله به رفح

این عضو ارشد درباره تهدیدات اسرائیل در حمله به شهر رفح گفت: «این حمله در نابود کردن حماس ناکام خواهد ماند، ارتباط و تماس‌ها میان رهبران سیاسی حماس در خارج و فرماندهان نظامی در غزه به دلیل جنگ قطع نشده است و ارتباطات، تصمیم‌ها و رویکردها با هماهنگی دو طرف اتخاذ می‌شود.»

الحیه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها توانسته ۲۰ درصد از توانمندی‌های انسانی یا میدانی حماس را از بین ببرد.»

مذاکرات آتش‌بس

این رهبر حماس مورد مذاکرات تبادل اسرا تاکید کرد: حماس از قطر می خواهد نقش میانجی‌گری را ادامه دهد، ما قصد نداریم دفتر سیاسی خود را از دوحه پایتخت قطر منتقل کنیم»

الحیه توضیح داد «حماس در مورد تعداد اسرای فلسطینی که می‌خواهد در ازای آزادی باقی‌مانده اسرای اسرائیلی آزاد کند، امتیازاتی داده است اما جنبش دقیقاً نمی‌داند چه تعداد اسرا هنوز در غزه هستند و چه تعداد در قید حیات‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه حماس از خواسته‌های خود در آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی عقب نخواهد نشست،گفت: «پیش از اطمینان نیافتن از پایان جنگ، تحویل اسرای موجود نزد مقاومت، چه سودی دارد؟»

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود