Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@05:20:42 GMT

چرا باید سیب زمینی بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۸۱

متخصصان آمریکایی می‌گویند سیب زمینی دارای خواص بی نظیری بوده که برای سلامتی بدن مفید است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از ایت دیس نوشت: سیب زمینی یکی از پرطرفدارترین محصولات کشاورزی در جهان است که به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه سیب زمینی خواص زیادی دارد، اما به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کربوهیدارت، برخی از مردم میزان مصرف آن را کاهش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه برای داشتن یک رژیم غذایی دارای سطح پایین کربوهیدارت، کاهش مصرف سیب زمینی طبیعی است، اما حقیقت این است که این ماده غذایی آنگونه که شما تصور می‌کنید برای سلامتی بدن مضر نیست. سیب زمینی دارای برخی مواد بسیار ضروری برای بدن مانند پتاسیم است. مصرف میزان کافی پتاسیم برای تنظیم فشار خون بسیار ضروری است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی را کاهش می‌دهد.

یکی از فواید مهم پتاسیم، کاهش دهنده نقش مخرب سدیم در بدن است. یک مطالعه گسترده نشان داده است هر چه میزان سطح سدیم بدن نسبت به پتاسیم بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد. در حقیقت این موضوع به دلیل آن است که پتاسیم نقش سدیم در افزایش فشار خون را کنترل می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تاکید دارد افراد با مصرف میزان کافی پتاسیم با کاهش سطح فشار خون خود خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. متاسفانه درصد قابل توجهی از مردم میزان کافی پتاسیم در طول روز مصرف نمی‌کنند.

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ در آمریکا نشان داد کمتر از ۲ درصد از افراد بالغ در این کشور میزان کافی پتاسیم در طول روز (معادل ۴۷۰۰ میلی گرم) مصرف می‌کنند. بیشتر مردم نسبت به مصرف این عنصر ناآگاهی دارند و تنها در صورتی که دچار عوارض کمبود پتاسیم شوند مانند گرفتگی عضلات به کمبود آن اهمیت می‌دهند.

در حقیقت کمبود پتاسیم تنها باعث بروز مشکلات قلبی نمی‌شود. دریافت میزان کافی پتاسیم باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی، انقباض عضلات، و جلوگیری از بروز سنگ کلیه می‌شود. حال بیایید نگاهی به میزان سطح پتاسیم موجود در سیب زمینی بیاندازیم.

براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا یک سیب زمینی متوسط پخته شده دارای ۹۵۲ میلی گرم پتاسیم است. این بدان معناست که مصرف این سیب زمینی می‌تواند ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این عنصر حیاتی را تامین کند. در حقیقت سیب زمینی یکی از غنی‌ترین منابع پتاسیم محسوب می‌شود.

گرچه مواد غذایی دیگر مانند موز نیز دارای سطح بالایی از پتاسیم است، اما سیب زمینی ارزان قیمت‌تر بوده و به سهولت می‌توان به آن در تمامی نقاط جهان دسترسی داشت. پیشنهاد می‌شود در رژیم غذایی روزانه خود سیب زمینی را اضافه کنید. با این حال، بهتر است از سیب زمینی سرخ شده که دارای کالری و چربی بالا است اجتناب کرده و از انواع سالم‌تر آن شامل سیب زمینی آب پز و تنوری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز سماق برای سلامتی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سیب زمینی خواص خوراکی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیب زمینی خواص خوراکی ها سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید