Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:13:18 GMT

واکنش رومانی در مورد حمله به کشتی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۳۴۵

واکنش رومانی در مورد حمله به کشتی

به گزارش ایرنا، بوگدان اورسکو وزیر امورخارجه رومانی در پیامی توییتری نوشت: رومانی در کنار آمریکا و انگلیس به طور رسمی متحدان ناتو را در مورد نقض آشکار قوانین بین المللی در حمله به کشتی مرسر استریت مطلع کرده است.

اورسکو در ادامه نوشت: این حمله عمدی خطراتی را برای امنیت ناوبری بین‌المللی و صلح و امنیت بین‌المللی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه رومانی همچنین در پیام توییتری دیگری نوشت: رومانی به همراه انگلیس و لیبریا به طور مشترک نامه‌ای را به رییس شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله عمدی به کشتی مرسر استریت ارسال کرده‌اند.

به گفته اورسکو، این نقض قوانین بین‌المللی باید محکوم شود. زیرا ما همچنان نگران چنین خطراتی برای صلح و امنیت بین‌المللی هستیم.

آمریکا و انگلیس در قضیه مشکوک و مبهم حمله به نفتکش متعلق به صهیونیست‌ها بدون ارائه مدرکی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته‌اند.

بامداد پنجشنبه هفتم مرداد حمله‌ای به یک کشتی تجاری متعلق به شرکت صهیونیستی «زودیاک ماریتایم» در نزدیکی سواحل عمان صورت گرفت که به کشته شدن ۲ تن از خدمه آن منجر شد؛ رخدادی که موجب شد مقامات رژیم صهیونیستی و برخی متحدان تل‌آویو به سرعت ایران را در این باره متهم کنند.

در مقابل، سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده پیرامون حوادث امنیتی پی در پی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و درباره هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

برچسب‌ها انگلیس رومانی دریای عمان شورای امنیت سازمان ملل ایران رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس رومانی دریای عمان انگلیس رومانی دریای عمان شورای امنیت سازمان ملل ایران رژیم صهیونیستی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

به گزارش تسنیم، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند. آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

 

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از ۷ ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشور‌های مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری