Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:01:02 GMT

نحسی زمین‌هایی با پلاک ثبتی ۳۱۰ در جمکران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۴۳۱

نحسی زمین‌هایی با پلاک ثبتی ۳۱۰ در جمکران

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، زمین های  ۱۱۳ هزار متر مربعی اطراف جمکران   با پلاک ثبتی ۳۱۰ در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم یادآور ۲۲ سال بلاتکلیفی برای  ۲۵۰ تن از صاحبان اصلی این  زمین‌ها است.

مالکانی که به هر زحمتی اندوخته‌ای را فراهم کردند تا در آینده صاحبخانه شوند اما تاکنون برای دریافت استعلام و خرید و فروش زمین‌های خود با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از مالکان برای این زمین‌ها سند دریافت کرده اند، اما نکته جالب توجه این که در حال حاضر مالکان اولیه در حال کشت و کار بر روی این زمین‌ها هستند.

مالکان حتی اقدام قانونی برای تعیین محدوده زمین‌ها را نیز انجام داده اند.اما مسئولان همچنین وجود معارض و اختلاف را مهم‌ترین  مانع در رفع مشکل این زمین‌ها عنوان می‌کنند.و حالا مالکان به دنبال سند‌های قطعی این زمین‌ها به نام خود هستند .

یکی از مالکان می گوید: سال ۹۲ اداره ثبت اسناد و املاک  اعلام کرد که  به خاطر این مالک اصلی بیش از حد موجود زمین فروخته است این پلاک قابل پاسخ  استعلام نیست.

یکی دیگر از مالکان  عنوان کرد: از ۱۱ بهمن ماه ۸۹ سند در خانه ما آمده است  ما اثاث خانه ، طلا و جواهر فروختیم وام گرفتیم به امید این که بعد‌ها یک سرپناهی داشته باشیم، ولی الان می‌گویند هیچ زمینی وجود ندارد.

او ادامه می دهد:هر کجا که می‌رویم ما را پاس می‌دهند یکی می گه  برو اداره ثبت اون یکی می گه  مالک زمین و  نه حد و حدودش مشخص است.

یکی دیگر از معترضان گفت:راهی برای سودجویان باز شده چرا، چون وقتی اداره ثبت پاسخ  استعلام را نداد کسانی که سند قطعی داشتند مجبور شدند وکالتی بفروشند .

یکی دیگر از مالکان گفت: گفتند یو تی ام نداره ما انجام دادیم حال که انجام دادیم میگن معارض داره مجاور این پلاک ادعا می‌کند من در پلاک ۳۱۰ زمین دارم ما به اداره ثبت می‌گوییم که آقای مسئول این آقایی که ادعا می‌کنه سندی داره که بگه  داخل پلاک مالک هستم فقط یک ادعا است .

محمدی ،مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت و گو با خبرنگار ما   با تاکید بر این که مشکل در  پلاک ثبتی  ۳۱۰ جمکران در مورد وضعیت زمین‌ها و بین مالکان است، گفت: این مشکل متوجه اداره ثبت نمی‌شود و مالکان باید پس ازتهیه نقشه‌های هوایی و تعیین حد و حدود زمین‌ها مشکل را رفع کنند تا ما نیز پاسخ استعلام به مالکان را بدهیم.

او ادامه داد: پلاک ۳۱۰ مالکیت مشاعی دارد  باید  رفع تصرف بکنند ، دو پلاک پلاک ۳۰۹ و ۳۱۰ حدی به حدی هستند یعنی مرز مشترک طبیعی یعنی نهر و  کوه باید محدوده آن را مشخص کند .باید بین این دو پلاک مصالحه باشد تا  بر اساس  ماده ۱۴ قانون، سند مالکیت صادر شود.

اما مالکان هم معتقدند وجود یک جوی آب ، مرز  ۱۵۰ ساله طبیعی محدوده این دو پلاک را از هم مشخص کرده است.

اما آن چه اهمیت دارد مردم انتظار دارند مسئولان حمایت‌های قانونی لازم را انجام دهند تا وضعیت مالکیت پس از ۲۲ سال از در این پلاک بلاتکلیفی خارج شود .

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسناد و املاک مشکلات مردم زمین ها اداره ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • نکونام تکلیف خودش با مالکان جدید استقلال را روشن کرد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران