Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«اعتماد» چهار رئیس جمهور سابق یعنی حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد، سیدمحمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی را عکس یک کرده و در گزارشی با عنوان «حساب وکتاب روسای‌جمهوری» به بررسی تطبیقی شاخص‌های اقتصادی در دولت‌هایشان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه اصلاح‌طلب به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید که امروز انجام می‌شود نیز در گزارش دیگری با عنوان «نوبت سوگند رییسی» پرداخته است.

«کیهان» اما تحلیف را که امروز با حضور مقامات 73 کشور دنیا انجام می‌شود تیتر یک کرده و با عنوان «سوگند رئیسی در خانه ملت برای تشکیل دولت مردمی و احیاء امید» نوشته است: «آیت‌الله رئیسی امروز برای تشکیل دولت مردمی سوگند یاد می‌کند تا با شعار «ما می‌توانیم» و «مبارزه بی‌امان با فساد» موانع و مشکلات کشور را رفع و احیاگر امید و اعتماد باشد.»

این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری به بررسی کارنامه هشت ساله دولت روحانی پرداخته و آن را «تقریبا هیچ» می‌انگارد. 

«شرق» امروز نگاه متفاوتی دارد و در گزارشی که تیتر یک کرده سعی دارد نحوه برخورد مجلس با وزرای پیشنهادی رئیسی که احتمالا همین امروز و فردا مشخص خواهند شد، را پیش بینی می‌کند. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «رای بدون ریزش» می‌نویسد: «پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مجلس یکدست اصولگرا به کل کابینه رئیسی رأی مثبت خواهد داد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب صفایی فراهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب را هم عکس یک کرده است. البته نه به این خاطر که با او گفت‌وگویی انجام شده باشد، بهانه عکس شدن او حضور کلاپ هاوسی اخیرش است و اینکه گفت: «‌‌به اصلاح‌طلبان گفته بودم نباید کاندیدایی معرفی کنید»

«آرمان ملی» امروز سراغ وضعیت پرونده پیوستن به FATF رفته و از احتمال بسته شدن این دفتر در مجمع می‌گوید. این روزنامه اصلاح‌طلب عکس یک خود را نیز به گفت‌وگویی با مهدی پازوکی اقتصاددان اختصاص داده و به نقل از وی آورده است: «اگر دولت رئیسی برجام را بپذیرد و فروش نفت ایران دوباره از سر گرفته شود و روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت بفروشد قیمت دلار در ایران حدود 17 هزار تومان و نرخ تورم 6/25 خواهد بود. این وضعیت خوش‌بینانه‌ترین وضعیت است. حالت دوم زمانی رخ می‌دهد که صادرات نفت  از دو میلیون بشکه به یک و نیم میلیون بشکه کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی قیمت دلار در بازار ایران حدود 23 هزار تومان و نرخ تورم حدود 3/29 خواهد بود. حالت سوم زمانی است که میزان فروش نفت ایران در روز به جای دو میلیون بشکه حدود یک میلیون بشکه باشد. در چنین شرایطی قیمت ارز حدود 29 هزار تومان و نرخ تورم حدود 35 درصد خواهد بود. همه این حالت‌ها مربوط به سال 1400 است و در شرایطی که بر‌جام در نهایت به نتیجه برسد و تحریم‌های ایران لغو شود. با این ‌وجود اگر بر‌جام را نپذیریم یا به هر دلیل برجام به نتیجه نرسد صادرات نفت ایران به زیر 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید و در چنین شرایطی نرخ ارز حدود 40 هزارتومان و نرخ تورم حدود 48 درصد خواهد بود.»

«وطن امروز» به ماجرای کشتی پرداخته و انگلیس را بازنده می‌داند. این روزنامه اصولگرا نوشته است: «پس از فضاسازی‌های مشکوک و خبرسازی‌های جهت‌دار رسانه‌‌های غربی با طرح ادعای ربایش نفتکش «آسفالت پرنسس» در دریای عمان اداره عملیات نیروی دریایی انگلیس بدون هیچ توضیحی اعلام کرد عملیات ربودن این کشتی پایان یافته است!»

وطن امروز برای عکس یک امروز خود نیز سوژه‌ای بهتر از ورزش و المپیک پیدا نکرده است، به خصوص که «محمدرضا گرایی نخستین طلای کشتی ایران در المپیک توکیو را به دست آورد امروز حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلو به مصاف تیلور آمریکایی می‌رود».

«جوان» اما از همه روزنامه‌های امروز ورزش‌دوست‌تر است. محمدرضا گرایی، حسن یزدانی و علی داوودی را عکس کرده و با تیتر «روز پهلوانان ایران» نوشته است: «المپیک در روز‌های پایانی دارد روی خوش به کاروان ایران نشان می‌دهد، به خصوص که با شروع رقابت‌های کشتی و وزنه‌برداری هر روز در انتظار مدال‌های خوش‌رنگ هستیم».

این روزنامه اصولگرا البته در تیتر یک امروز خود از زبان سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسخ جریان سازی رسانه‌های بیگانه را داده و تاکید کرده که «پاسخ ویرانگر به هر تهدید احتمالی می‌دهیم».

«سازندگی» امروز قید سیاست و اقتصاد و ... را زده و جلال ستاری  نویسنده، پژوهشگر، اسطوره‌شناس، مترجم، و اندیشمند ایرانی که چند روز قبل درگذشت را جلد کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب سابقه برخورد مجله‌گونه با موضوعات و پرداختن به برخی مسائل چند روز دیرتر را دارد لذا این اقدام اصلا جای تعجب ندارد، به خصوص که بحث از رفتن یک اندیشمند است و فرصت برای بررسی آثار و اقداماتش همیشه هست. این روزنامه اصلاح طلب ستاری را اسطوره پژوهی می‌داند که اسطوره اندیش نشد و او را «رمانتیک آرمان‌خواه» می‌خواند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی روزنامه ها تحلیف خبر به روایت فردا روزنامه اصلاح طلب میلیون بشکه نرخ تورم یک کرده عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستون سرکوب
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟