Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@10:56:35 GMT

قول رئیسی برای ترمیم مزد همه اصناف و اقشار

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۷۷۳

قول رئیسی برای ترمیم مزد همه اصناف و اقشار

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از خواسته‌های نمایندگان مجلس در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور جدید کنترل تورم بود و نباید دولت بعدی برای کنترل تورم از جیب مردم برداشت کند. به همین دلیل به صراحت اعلام کردیم که نمایندگان مجلس برای کنترل تورم و اقدامات قانونی کارهای اساسی انجام می‌دهند و باید رئیس جمهور جدید هم به سمت کارهای اجرایی و عملیاتی شدن پازل‌هایی که روی معیشت مردم تأثیر مستقیم دارد، برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی قول داده به محض آنکه دولت کار خود را آغاز کند سریعاً کار اجرایی کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای رونق معیشتی مردم و کنترل تورم داشته باشد.

بابایی کارنامی اظهار داشت: مجلس یازدهم در دوران دولت سیزدهم قطعاً مخالف افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی است و خط قرمز نمایندگان عدم تعارف با دولت برای پیگیری منافع مردم و استفاده کامل از اختیارات مجلس است.همچنین این موضوع از سوی آیت‌الله رئیسی مورد پذیرش قرار گرفته و اعلام کرده است دولت خود را مؤظف به رعایت خط قرمزهای قانونی می‌داند. همچنین آیت‌الله رئیسی بر عدالت موضوعی تأکید داشته‌اند.

وی افزود: رئیس جمهور جدید اعلام آمادگی کرده که در اوایل دولت سیزدهم با مجلس برای ترمیم مزد همه اصناف و اقشار نشست مشترک داشته باشد که به نتیجه مشترک برسیم؛ اینگونه پذیرفتنی نیست که گروهی در مجلس لابی کرده و افزایش حقوق بیش از دیگران را مطالبه کند. این در حالی است که رئیس جمهور جدید اعلام کرده که بی‌عدالتی بر شاخص‌های پرداخت را قبول ندارد در حالیکه مشکل مجلس یازدهم با دولت روحانی هم همین مسئله بود که چرا برخی استخدام شده و برخی دیگر افزایش حقوق دارند ولی دیگران اینگونه نیستند و عدالتی بر پرداخت‌ها وجود ندارد./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس رئیسی افزایش حقوق رئیس جمهور جدید آیت الله رئیسی کنترل تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!