Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی مستوفیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت سامان‌دهی ظرفیت‌های گردشگری روستای گریوان، اظهار کرد: سرچشمه گریوان و این محدوده طبیعی با وجود چشمه پرآب و درختان کهن‌سال قابلیت تبدیل‌شدن به‌عنوان یک جاذبه طبیعی شاخص برای بازدید عموم مردم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا ضمن بررسی کارشناسی توسط کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی، امکان ثبت این منطقه به‌عنوان میراث طبیعی ازجمله رویشگاه درختان و چشمه فراهم شود.

مستوفیان در خصوص بهبود وضعیت سرچشمه گریوان با هدف جذب گردشگران نیز تصریح کرد: زیرساخت‌های اولیه را باید با همکاری و تلاش در راستای اختصاص اعتبار و پیگیری توسط دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا فراهم کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه گردشگری از طریق جذب و حضور سرمایه‌گذار، سبب رونق و توسعه این روستای زیبا خواهد شد.

گفتنی است که گریوان روستایی کوهستانی در بخش مرکزی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی است که سرچشمه گریوان یکی از جاذبه‌های این روستا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری خراسان شمالی روستا میراث فرهنگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط آب و هوای بسیار خوب و تنوع زیستی و اقلیمی مقصد مناسبی برای گردشگران است

وی بیان داشت: بوم گردی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته و این استان نیز دارای مناطق مختلف و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی است.

طالبی پور اظهار داشت: در مناطق گرمسیری و سردسیری استان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهمترین آنها، آبشار یاسوج، آبشار یاسوج، آبشار کمردوغ، جاذبه‌های گردشگری شهر سی سخت مانند کوه‌گل، چشمه میشی، غار ده‌شیخ، بافت تاریخی دهدشت، چشمه بلقیس چرام، دست نوشته‌های تنگ سولک بهمئی و شلال‌دون باشت است.

وی امام زادگان تاریخی همچون امامزادگان سید محمد کهگیلویه، امام زاده علی (ع) چرام و بی بی حکیمه گچساران را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان عنوان کرد.

طالبی پور اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲۰ جاذبه طبیعی دارد که می‌توان با جذب بیشتر گردشگر، در این مناطق گردشگری، اشتغالزایی ایجاد و توسعه اقتصادی را میسر کرد.

کد خبر 6092075

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری