Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:41:34 GMT

بوستان ۴۵۰۰ متری «علی‌آباد لوله» بیرجند افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۳۴۶

بوستان ۴۵۰۰ متری «علی‌آباد لوله» بیرجند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی در روستاهای حاشیه شهر است.

وی بیان داشت: روستای علی‌آباد‌لوله با ۲۰۰۰ نفر جمعیت که در حاشیه شهرستان بیرجند قرار دارد علی‌رغم داشتن جمعیت بالای جوان، نوجوان و کودک از هیچ امکانات تفریحی برخوردار نبود که با توجه به این نیاز اساسی روستا و درخواست شورای اسلامی روستا پروژه بوستان و پارک کودک در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در ابتدا این پروژه با اعتبار بسیج سازندگی شروع به کار شد که با توجه به اینکه این پارک در مجاورت مدرسه خیرساز روستا واقع بود با رایزنی که از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز با خیر پروژه انجام شد و برنامه‌ای که مجمع خیرین برای تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز با نامگذاری اماکن عمومی داشت تفاهم‌نامه‌ای فی مابین این سازمان و مجمع خیرین و مسئول شورای روستا منعقد شد.

هنری اضافه کرد: این بوستان به نام خیر نیک اندیش زنده‌یاد «مجتبی کاشانی» نامگذاری شده و در کنار آن اعتباری بابت کمک به اجرای بوستان از طریق خیر تأمین شد.

وی عنوان کرد: این بوستان در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده که شامل یک هزار و ۱۰۰ متر جدول‌کاری، پیاده‌رو سلامت، ست بازی پلی‌اتیلن برای کودکان و کفپوش، ست بازی نوجوان، وسایل ورزشی بزرگسال و همچنین ۱۱۰ مترمربع سکوی نشیمن و نقاشی و سیستم روشنایی پارک و پیاده‌رو خطی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع در این مرحله برای اجرای بوستان دو هزار و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، بیان داشت: از این مبلغ یک هزار و ۴۵۰ میلیون ریال توسط خیرین و بسیج سازندگی، ۲۰۰ میلیون ریال کمک استاندار و ۵۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری روستا تأمین شده است.

هنری تبیین کرد: با توجه به اینکه کار اجرایی این پروژه توسط این سازمان و به‌صورت امانی و عید انتفاعی اجرا شده است حدود ۳۰ درصد نیز در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به‌دلیل اینکه این روستا کاملا وقفی است در داخل مجموعه بوستان از طریق اداره‌کل اوقاف استان سقاخانه آب روستا نیز با اعتبار ۲۰۰۰ میلیون ریال اجرا و تحویل مردم روستا شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی مهدی هنری بوستان پارک احداث پارک علی آباد لوله بیرجند بسیج سازندگی میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

کارشناس هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته بیرجند با بارش ۱۹ میلیمتری بیشترین بارش استان را تا این لحظه و براساس آخرین آمار دریافتی ثبت کرده است.

خانم زارعی افزود:دراین مدت خوسف ۵ میلیمتر، طبس ۴، بشرویه ۳، سربیشه ۲ ریال دهسلم نهبندان و خضری دشت بیاض یک، دیهوک ۶، معدن پرورده ۲، سرند طبس ۱۲، پیروک ۳، خرو ۱۱، پیکوه ۶، رباط خان طبس ۱۰، اسفندیار ۶، عباس آباد میم ۳، فتح آباد خضری ۵، روستای درمیان ۱۰، کلاته گاویج ۵، درخش ۶ و گزیک ۱ میلیمتر، حاجی آباد زیرکون ۵، آبیز ۱۱، معصوم آباد ۵ و مغیلان ۲، ارسک ۳، رقه ۲، مود ۹، اسفزار ۱۶، حجت آباد ۱۲، مختاران ۱۰، میغان ۲ و اسدیه درمیان کمتر از یک میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز به صورت خفیف‌تر و تا فردا در استان فعالیت دارد گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هاوای ناپایدار جوی تا فردا، گاهی وزش تند باد، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و عدم نفوذپذیری خاک، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود. 

وی گفت: شدت فعالیت امروز در نهبندان، خوسف، جنوب بیرجند، سربیشه و پاره‌ای از نقاط طبس، سرایان، قاین، فردوس و حاجی آباد و دیهوک پیش بینی می‌شود و هشدار سطح نارنجی که روز گذشته صادر شده همچنان تا فردا به قوت خود باقیست.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمای مرکز استان هم دراین مدت بین ۱۹ و ۷ درجه سلسیوس ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • ترکیدگی لوله و هدر رفت آب در بوستان نماز دغدغه شهروند شیرازی شد + فیلم
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم