Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-28@18:12:16 GMT

رکورد پرتاب وزنه مردان المپیک شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۳۶۶

رکورد پرتاب وزنه مردان المپیک شکسته شد

به گزارش ایرنا،‌ صبح امروز سه فینال از مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک برگزار شد و کشورهای آمریکا، پرتغال و جامائیکا صاحب مدال طلا شدند. امروز بورکینافاسو هم به نخستین مدال تاریخ خود در المپیک دست یافت.

در ماده پرتاب وزنه، رایان کروزر از آمریکا که حدود ۴۵ روز پیش رکورد جهان را پس از ۳۱ سال شکسته بود، با پرتابی به طول ۲۳ متر و ۳۰ سانتی‌متر هم مدال طلا را تصاحب کرد و هم رکورد المپیک را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد پیشین المپیک با ۲۲ متر و ۵۲ سانتی‌متر در اختیار خود کروزر بود که در المپیک ۲۰۱۶ ریو ثبت شد. این پرتابگر ۳۱ ساله که رکورد جهان را ۲۳ متر و ۳۷ سانتی‌متر در اختیار دارد، امروز آمادگی فوق‌العاده‌ای داشت و در همه ۶ فرصت خود رکوردی بیش از رکورد پیشین المپیک ثبت کرد و پنج پرتاب او بالاتر از تمام رقبایش بود. کروز پس از قهرمانی کاغذی رو به دوربین‌ها گرفت که روی آن نوشته بود: «پدربزرگ! ما انجامش دادیم. قهرمان المپیک ۲۰۲۰.»

پس از کروزر، جو کواکس از آمریکا با ۲۲ متر و ۶۵ سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. کواکس هم از رکورد پیشین المپیک گذر کرد ولی از بدشانسی او بود که رقیب قدرتمندی داشت و مثل المپیک ریو مدال نقره گرفت.

توماس والش از نیوزلند هم با پرتابی به طول ۲۲ متر و ۴۷ سانتی‌متر،‌ رکورد شخصی خود را بهتر کرد و مدال برنز را هم به دست آورد.

در فینال پرش سه‌گام مردان هم پدرو پیچاردو با ۱۷ متر و ۹۸ سانتی‌متر قهرمان شد. او که رکورد کشورش را شکست، تا بهبود رکورد المپیک فقط ۱۱ سانتی‌متر فاصله داشت.

یامینگ ژو از چین با ۱۷ متر و ۵۷ سانتی‌متر مدال نقره گرفت و هوگوئس زانگو از بورکینافاسو با ۱۷ متر و ۴۷ سانتی‌متر به مدال برنز رسید. این نخستین مدال ورزش بورکینافاسو در تاریخ المپیک به حساب می‌آید.

هانسل پارچمنت از جامائیکا هم با ثبت زمان ۱۳ ثانیه و ۴ صدم ثانیه مدال طلای ۱۱۰ متر بامانع مردان را از آن خود کرد. گرنت هالووی از آمریکا با ۱۳ ثانیه و ۹ صدم ثانیه و رونالد لوی از جامائیکا با ۱۳ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه مدال‌های نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.

تاکنون مدال‌های ۲۷ ماده از رشته دو و میدانی المپیک توکیو توزیع شده است. آمریکا با ۴ طلا، ۱۱ نقره و ۴ برنز موفق‌ترین کشور در این رشته به حساب می‌آید و جامائیکا با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز و لهستان با ۳ طلا و ۳ برنز در رده‌های بعدی هستند.

در مسابقات عصر امروز فینال ۲۰ کیلومتر پیاده‌روی و ۴۰۰ متر مردان و پرش بانیزه زنان برگزار خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرتغال جامائیکا بورکینافاسو المپیک توکیو المپیک توکیو ایالات متحده آمریکا بورکینافاسو پرتغال جامائیکا دوومیدانی سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور انتخابی تیم ملی که به میزبانی استان همدان برگزار شد دختران غیور مازندرانی در رده نوجوانان با کسب ۳ طلا و ۲ نقره بر سکوی نخست ایستادند، همچنین رده بزرگسالان با درخشش و قهرمانی دختران مازنی همراه بود که حاصل آن ۲ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز بود، مازنی‌ها در رده زیر ۲۱ سال هم با کسب ۱ طلا،۲ نقره و ۱برنز نایب قهرمان این رقابت شدند.

نتایج دختران مازندرانی در رقابت‌های کاراته بانوان کشور و انتخابی تیم‌های ملی:

رده نوجوانان:
نگین مهرعلی تبار طلای منهای ۵۴ کیلوگرم
روجا شاهرخی نقره منهای ۶۱ کیلوگرم
مریم گرزین طلا و فاطمه شعبانی نقره به اضافه ۶۱ کیلوگرم


رده جوانان:
هستی گراییلی طلای منهای ۴۷ کیلوگرم
مهلا صداقت و فاطمه عابدی برنز به اضافه ۶۶ کیلوگرم

رده زیر ۲۱ سال:
نقره ستاره زارعی در منهای ۵۰ کیلوگرم
برنز بیوسا ایمانی در منهای ۵۵ کیلوگرم
هانا حسین پور طلای منهای ۶۸ کیلوگرم
حنانه صالحی نقره به اضافه ۶۸ کیلوگرم


رده بزرگسالان:
طلای معصومه محسنیان و نقره ستاره زارعی در منهای ۵۰ کیلوگرم
برنز فاطمه شجاعی در منهای ۶۱ کیلوگرم
طلای مبینا کاویانی و برنز‌های کیمیا یوسفی و هانا حسین پور در منهای ۶۸ کیلوگرم
نقره حنانه صالحی و برنز فاطمه زهرا گلبندی در به اضافه ۶۸ کیلوگرم

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور