Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجعفر صادقی مدیر اداره بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به وضعیت مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد، گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون ۳۳۷ هزار و ۹۲ نفر به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند که از این میان از ۲۹۵ هزار و ۱۵۵ نفر آزمایش کرونا گرفته شده است که آزمایش کرونای بیش از ۲۴۹ هزار ۳۲۰ نفر از آن‌ها مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان مجموعه آزمایش‌های انجام شده ۲۵۶ هزار و ۳۶۳ مورد آزمایش پی‌سی‌آر و ۳۸ هزار و ۷۹۶ مورد آزمایش رپید بوده است.

او با بیان اینکه موج چهارم هنوز به اتمام نرسیده بود که موج بعدی کرونا آغاز شد، افزود: نمودار‌های موج پنجم بسیار بالاتر از سایر موج‌های کرونا است.

مدیر اداره بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ۱۹ ماه گذشته، ۱۲ هزار و ۲۱۲ نفر از مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته به درمانگاه‌های سطح دو فرستاده شده‌اند که از این تعداد ۲۰۶۶ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

صادقی با اشاره به اینکه در موج پنجم کرونا روزانه به طور متوسط ۲۰ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند، بیان کرد: از این تعداد فقط از ۱۰ هزار نفر آزمایش گرفته می‌شود که حدود ۵۰ درصد از این آزمایش‌ها مثبت است.

بیشتر بخوانید

وضعیت کاشمر فرابحرانی است/ ظرفیت بیمارستان شهید مدرس تکمیل شده است

او با توجه به اینکه گروه سنی مبتلایان به کرونا پایین آمده، تصریح کرد: در موج‌های گذشته اکثر افراد جان‌باخته یا مبتلا به کرونا بالای ۶۰ سال سن داشتند، اما در موج پنجم میانگین سنی افرادی که بستری می‌شوند به ۵۳ و میانگین سنی کسانی که فوت می‌کنند به ۵۶ سال رسیده است. این مسئله نشان می‌دهد که کرونا به سمت مبتلا کردن جوانان رفته است که علت آن واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال پیش از شروع این موج بود. نقش واکسیناسیون در اینجا خودنمایی می‌کند.

مدیر اداره بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مراکز ۱۶ ساعته به تمامی گروه‌های سنی خدمات داده می‌شود. دارو در مراکز به مراجعان ارائه نمی‌شود، اما پس از مثبت شدن آزمایش مراجعان، پیگیر وضعیت آنان هستیم.

صادقی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته است، اظهار کرد: مردم از هرگونه تجمعی پرهیز کنند. نوع دلتا کرونا به سرعت قابلیت انتشار دارد. برای عبور از موج فعلی، جوانان باید دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. برای مقابله با این ویروس کرونا راهی به جز واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست.

او افزود: در شرایط کنونی بهترین راهکار از ابتلا همچنان استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و اجتماعات است. بنابراین مردم باید بیش از قبل از خود و خانواده‌شان در برابر ابتلا به ویروس کرونا مراقبت کنند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا عدم رعایت مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز ۱۶ ساعته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است

تقریبا کمتر از ۲۴ ساعت باقی مانده تا دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا که در چمن‌های دانشگاه چادر زده‌اند، به خانه‌های خود بازگردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، اشا کرم مدیر مسئول روزنامه دانشگاه کلمبیا به نقل از سازمان دهندگان دانشجویان معترض گفت: مذاکرات بین معترضان و مقامات دانشگاه کلمبیا در مورد جمع آوری چادرهای برپایی در محوطه دانشگاه که به مدت ۴۸ ساعت تمدید شده بود، تاکنون "بی ثبات" بوده است.

وی به سی‌ان‌ان گفت: «ما تقریباً در نیمه راه از مهلت تمدید شده ۴۸ ساعته هستیم و از سازمان‌دهندگان جبهه دانشجویی دانشگاه کلمبیا اوایل امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی شنیدیم که به ما گفتند که مذاکرات با مسئولان دانشگاه در حال حاضر بسیار بی‌ثبات است.»

کرم افزود: هنوز حدود ۲۴ ساعت دیگر تا مهلت تمدید شده باقی مانده است "اما واقعاً پس از آن، ما واقعاً نمی دانیم اوضاع به چه سمت و سویی خواهد رفت.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه خواستار استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا شد و گفت مدیریت او ضعیف است و اگر نتواند "به این هرج و مرج نظم بخشد."، باید استعفا دهد.

کرم گفت که تاکنون واکنش دانشجویان به درخواست ها برای استعفای رئیس دانشگاه متفاوت بوده است. ولی عده‌ای مایلند که او همچنان به مدیریت دانشگاه ادامه دهد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!