Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه از ساماندهی ۳۸۷ نفر از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

محمد علی عابدی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۴ نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار دارند افزود: روند بیمه مابقی هنرمندان تحت پوشش نیز از سوی این اداره با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارائه خدمات مطلوب به هنرمندان را از اهداف این ساماندهی دانست و یادآور شد: همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون و به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان ، ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه با بیان اینکه این تسهیلات با شرایط آسان و بدون هیچ محدودیتی به هنرمندان منطقه پرداخت شده افزود: ۱۷۶ نفر از هنرمندان شهرستان این میزان تسهیلات  ( بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال ) را به منظور تامین سرمایه در گردش و تامین منابع خرید مواد اولیه دریافت کرده اند.

عابدی در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان این منطقه در ۲۴ رشته هنری صنایع دستی فعالیت دارند اظهار داشت: مرواربافی ، سفالگری ، گلیم بافی ، حصیر بافی ، معرق چوب ،معرق چرم، سراجی سنتی ، آینه کاری بناها و مساجد ، ساخت زیور آلات سنتی ، ساخت آلات موسیقی سنتی ،منبت کاری ،خراطی ،البسه محلی ،پیکر تراشی و...از جمله فعالیت های هنرمندان این شهرستان است.

به گفته وی صنایع دستی ، مجموعه ای از هنرها و صنایعی است که محصول آن ها به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی به کمک دست و ابزار دستی ساخته می شود ، ضمن آنکه در هر یک از این صنایع ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوی به چشم می خورد.

عابدی اظهار داشت : به منظور توسعه فعالیت های صنایع دستی در این شهرستان نیز از ابتدای امسال تاکنون تعداد سه دوره آموزشی در رشته های حصیر بافی ، معرق چرم و چادر شب بافی برای علاقه مندان برگزار شده است.

وی به آموزش ۳۷ نفر در این دوره ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های گردشگری ، نحوه بسته بندی تولیدات صنایع دستی و نحوه بازاریابی از طریق فضاهای مجازی توسط اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آستانه اشرفیه صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس