Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@08:52:33 GMT

بورس هفته را پرقدرت به پایان رساند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۷۱۹

بورس هفته را پرقدرت به پایان رساند

شاخص کل بورس در آخرین روز از هفنه با افزایش ۳۰ هزار و ۴۱۴واحدی به یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسید. به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ پس از رشد ۱۷هزار و ۳۷۷ واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۶هزار واحدی قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۲درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۶۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۸نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها امروز بیش از۲۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «غزر»، «خودرو»، «فملی»، «فولاد»، «خساپا»، «ثبهساز» و «برکت» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فگستر»، «چخزر»، «فتوسا»، «غگیلا»، «کزغال»، «کرمان» و «ذوب» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از چهار هزار و ۹۴۰میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات روز پس از آن، شاخص کل بورس پس از افت ۱۰هزار و ۹۶۳واحدی شاخص کل (۰.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۵هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۶درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۳۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها حدود ۵۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «شپنا»، «غزر»، «برکت»، «خودرو»، «خساپا»، «غکورش» و «شتران» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فگستر»، «فتوسا»، «چخزر»، «کزغال»، «غگیلا»، «کرمان» و «ذوب» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از سه هزار و ۲۴۵میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ بیش از پنج میلیارد و ۷۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۶۲۷ واحد کاهش به ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۵۰ واحد افت به ۲۴۶ هزار و ۴۵ واحد رسید. شاخص بازار اول پنج‌هزار و ۵۳۳ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۶۴۹ واحد کاهش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۵۰۲ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۷۲ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۴۵ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۲۹ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۱۲۱ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۱۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان (وسگیلا) با ۷۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری البرز (والبر) با ۷۳ واحد، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) با ۵۹ واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۵۸ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز پس از آن، با رشد هشت هزار و ۱۹۰ واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد. آخرین قیمت ۱۲۳نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴۹نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «غکورش»، «غزر»، «شپنا»، «اپال»، «خساپا»، «خودرو» و «شبندر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فگستر»، «چخزر»، «غگیلا»، «دماوند»، «کزغال»، «ذوب» و «کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات آخرید روز از هفته با افزایش ۳۰ هزار و ۴۱۴ واحدی به یک میلیون و ۴۰۶هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) نیز مثبت بود و با ۲ هزار و ۵۷۴ واحد افزایش به ۴۰۳ هزار و ۲۶۴ واحد رسید. معامله‌گران در بازار سرمایه ۸۴۱ هزار و ۲۰۳ معامله به ارزش ۷۳۸۴میلیارد تومان انجام دادند. نماد‌های فارس، فملی، شستا، میدکو، کگل، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. نماد‌های خودرو، وتجارت و همراه نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. شاخص فرابورس نیز با افزایش ۲۸۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس هم ۴۳۷ هزار و ۸۳۶ معامله به ارزش ۳۰۶۹ میلیارد تومان بود. نماد‌های آریا، کگهر، زاگرس، مارون، شگویا، بنو، و ومهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. نماد‌های دی، بساما و کوثر نیز بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند.  
با رشد این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.    

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عملکرد بازار سرمایه در سال 1400 بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت پول نیوز گروه پرتراکنش همچنین شاخص کل بیشترین تاثیر شاخص کل بورس معاملات روز بورس داشتند یک میلیون واحد رسید هزار واحد بر شاخص هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی

در جریان معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی کاهش یافت و سطح ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحد در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد سه نماد فولاد، فملی و شپنا امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، فولاد و خزامیا پراکنش‌ترین نماد‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد فجهان، خاور، مادیرا هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

امروز گروه خودرو باد ارزش معاملاتی ۲۶۹ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت فلزات اساسی و شیمیایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در بورس سه نماد افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، سپر و کارین برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس