Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران خواستار تصویب حضور شهردار و استاندار تهران در جلسات هیئت دولت توسط مجلس شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تحلیف شورای ششم تهران اظهار کرد: به منتخبین و اعضای شورای شهر تهران هم در کلانشهر تهران و هم شهرهای استان تهران تبریک عرض می کنم و آرزوی توفیق و توام با خدمتگزاری صادقانه و بی منت برای همه شهروندان استان از خداوند منان مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اعضای شورای پنجم و شهرداران این دوره بویژه از تلاش های شبانه روزی دکتر حناچی و معاونان وی و اعضای شورای پنجم قدردانی می کنم. 

وی افزود: دو اتفاق را در این دوره داشتیم یکی سیل سال 98 و دیگری شیوع ویروس کرونا که ما در سیل 98 هیچ مشکل خاصی را در شهر تهران نداشتیم و در مسئله کرونا نخستین آرامستانی که بحث غسل فوتی های ناشی از کرونا را داشتیم به سمت اجرای احکام الهی و دینی رفتیم که نکته بسیار  پرافتخاری است که بسیاری از بستگان این متوفیان درخواست این مطالبه را داشتند.

بندپی گفت: کاهش مسافران حمل و نقل اتوبوس و مترو که بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرد اما با این وجود اقدامات موثری در این دوره انجام شد.

استاندار تهران ادامه داد: در این دوره هم وزارت کشور و هم معاون عمرانی وزارت کشور تجربه ارزشمندی را در بحث شوراها و شهرداری داشت و در همکاری فی ما بین شوراهای دوره پنجم همکاری نزدیک داشتیم. اگر دولتها در ادوار مختلف نسبت به شوراها توجه کمتری داشته اما شاید این همکاری وزارت کشور و شخص آقای جمالی نژاد بودیم.

وی تصریح کرد: تهران یک کلانشهری است که مرکز فعالیت های اقتصادی، سیاسی، علمی و سرریز همه آسیب ها را در تهران داریم نه اینکه تهران خود آسیب زا باشد چرا که سرریز آسیب ها از سراسر استانها را در تهران شاهد هستیم. در یک برآوردی که نیروی انتظامی انجام داد، سرقت در استانهای مختلف انجام می شود هفتاد و پنج درصد بومی هستند ولی این مسئله در تهران برعکس است 75 درصد سرقت ها ناشناخته و از جاهای مختلف است و قدرت سرعت عمل را از عزیزان ناجا می گیرد و باید به این موضوع توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح ترافیک و اتباع که بیش از یک و نیم میلیون اتباع در تهران داریم که اینها مواردی است که باید به صورت علمی و دقیق به آن پرداخته بشود. البته کنار این تهدیدها ما فرصت هایی نیز داریم. نیروی توانمند و کارآمد داریم به عنوان مثال آقای چمران که به عنوان رئیس شورای شهر تهران می خواهند آغاز به کار بکنند و چمران آدمی کارآمد و معتقد به فعالیت شوراهاست و این اهمیت ویژه ای دارد و انشاءالله هم در این دوره تداوم پیدا خواهد کرد.

بندپی گفت: مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و مراکز نوبنیاد فرصتی است که در تهران وجود دارد و درخواستی که از مدیریت شهری داریم این است که مجلس مصوبه کند که شهردار تهران و استاندار تهران عضو هیئت دولت بشوند نه اینکه رئیس هیئت دولت به مقتضی زمان دعوت بکند یا دعوت نکند و با توجه به مسائل شهر تهران باید این اتفاق در دولت بیفتد و این مطالبه گری انجام شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هر اقدامی در تهران تاثیرگذار در استانهای مختلف است و هر مصوبه ای در شورا تاثیرگذار در استانهای مختلف است و حضور استاندار و شهردار تهران در هیئت دولت می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار تهران هیئت دولت شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد