Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمدعلی عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بندرشهید رجایی بندرعباس با اشاره به پهلوگیری چهار کشتی حامل نهاده های دامی در بندر شهید رجایی بندرعباس گفت:  ۲۰ کشتی حامل نهاده‌های دامی دیگر در بندر امام خمینی (ره) خوزستان پهلو گرفته اند که بخشی از آن‌ها برای تخلیه بار به بندر شهید رجایی منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری افزود: با ترخیص نهاده‌های دامی از تلف شدن دام‌های مولد که به دلیل خشکسالی در حال تلف شدن هستند، جلوگیری می‌شود.

او گفت: اگر در اسرع وقت نهاده‌های دامی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرید بر کاهش قیمت، گوشت، تخم مرغ و مرغ تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید؛

تخلیه شبانه روزی کالاهای اساسی از بنادر کشور

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از دلایل دیر ترخیص شدن نهاده‌ها دامی را ناهماهنگی بین دستگاه‌های دامپزشکی، گمرک، استاندارد و بهداشت عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل دستگاه‌های مرتبط آزمایشگاه های خود را به بندر شهید رجایی منتقل می کنند.

عسکری افزود: استانداران و سازمان حمل و نقل استان‌ها مکلف شده اند نیازمندی‌های استان خود را اعلام کنند.

او گفت: برخی از دستگاه‌های تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی مستهلک شده است که تجهیزات بلااستفاده در بندر چابهار به این بندر منتقل می‌شوند.

عسکری افزود: باید از ظرفیت‌های کشاورزی استان هرمزگان برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز استفاده شود.

ورود یک میلیون تن کالای اساسی به بندرشهید رجائی

معاون عملیات بندری بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 100 هزار تن کالای اساسی وارد بندرشهید رجایی شده و این کالاها تاکنون بصورت مستقیم و غیرمستقیم به مناطق مختلف ارسال شده است.

او گفت: گندم، جو، ذرت، شکر و روغن نباتی در انبارهای شهیدرجایی موجود است که در کوتاه ترین زمان بارگیری و به سراسرکشور ارسال می شود.

خرم شکوه افزود: در بندر شهید رجایی بندرعباس 12 باب انبار برای کالاهای اساسی و 18 باب انبار با ظرفیت 300 هزار تن برای سایر کالاها وجود دارد.
معاون عملیات بندری بندر شهید رجایی گفت: تلاش می شود در کوتاه ترین زمان کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی تخلیه شود.

فعالیت 4 هزار کامیون در تخلیه کالای اساسی

کالا‌های اساسی دپو شده در بنادر هرمزگان و خوزستان با بکارگیری کامیون‌های بیشتر تا یک ماه آینده بطور کامل تخلیه و حمل می‌شود.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس با اشاره به تلاش شبانه روزی در تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر کشور گفت: کالا‌های اساسی در شبانه روز گذشته با ۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون به سراسر کشور منتقل شد که بیشترین جابجایی با ۹۱ هزار تن، از بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

امانی به استفاده از ظرفیت بندر شهید رجایی بندرعباس برای تخلیه کالا‌های اساسی اشاره کرد و گفت: اکنون شماری از کامیون‌ها برای حمل کالا‌های اساسی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد نیز در بندر شهید رجایی بندرعباس بکار گرفته شده اند و برخی از این کالا‌ها بصورت مستقیم از کشتی بارگیری می‌شود.

او افزود: اکنون ذرت، گندم، جو، کنجاله و خوراک دام از بندر شهیدرجایی، در حال تخلیه و ارسال به سراسر کشور است.
حدود ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بنادر هرمزگان آماده تخلیه است.

انتهای خبر/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی بندرعباس کالا های اساسی نهاده های دامی کالاهای اساسی کالای اساسی نهاده ها کالا ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان زاوه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی محور دولت آباد به باخرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار دام، مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.   سرهنگ اکبر محمدزاده افزود: مأموران انتظامی در بررسی مدارک راننده و در بازرسی از این کامیون، ۱۲۰ رأس گوسفند قاچاق فاقد هر گونه مجوز حمل را کشف کردند.   وی با بیان اینکه ارزش احشام کشف شده بنا بر نظر کارشناسان حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مأموران یک متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد