Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:19:18 GMT

آیین تحلیف و شکل‌گیری شورای ششم شهر شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۹۴۲

آیین تحلیف و شکل‌گیری شورای ششم شهر شیراز برگزار شد

به گزارش ایرنا،این آیین با حضور مسئولان استاندار فارس ،نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و سایر مسئولان ارشد استان و شهرستان و در جلسه ای با ریاست فرماندار شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان: اعضای جدید شورا مشورت کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز  در آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شوراهای اسلامی توفیقات خوبی در جهت تحقق اهداف اسلامی داشته و خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لطف الله دژکام افزود: مشورت کردن روحیه می خواهد و ممکن است گاهی برخی عضو یک شورا باشند اما تک روی کنند؛مشورت این است که همه اعضا بدون پیش داوری سخنان همه را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: درباره شیراز باید با نگاه مشورتی تصمیم گرفته شود.توقع دارم از اعضای جدید شورای شهر شیراز که نگاه مشورتی خود را در مسایل فرهنگی از بنده دریغ نکنند و من نیز شنوای پیشنهادهای شما باشم.

آیت الله دژکام اظهارداشت: اعضای شورا باید اصل قضیه مشورت را جدی بگیرند و بر اسم این نهاد پایبند باشند.

امام جمعه شیراز گفت: امروز مراسم تحلیف دولت جدید نیز هست که امیدواریم هم دولت ،شوراها و شهرداران جدید به مردم و کشور خدمت کنند.

 استاندار فارس: از هر اقدام قانونی شوراها در سراسر استان حمایت قاطع می شود

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: اغلب مسئولان ارشد استان در اقدامی نادر به این مراسم آمدند تا این شورا با همدلی و هم افزایی در گام اول کار خود را آغاز کند.

عنایت الله رحیمی افزود: قطعا در طول چهار سال گذشته شهرداران،شوراها و دهیاران سراسر استان فارس خدمات خوبی برای این دیار داشته‌اند که باید از آنها تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ نیز تحلیف شوراهای شهر و روستاهای سراسر استان برگزار خواهد شد که امیدواریم آنها از این فرصت خدمت استفاده و نظام اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی تقویت کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام کنونی شورا انتخاب شهردار است که انتظار می رود شهرداری کارآمد انتخاب کنند که به نفع مردم و شهر باشد.

استاندار فارس با تاکید به اعضای جدید شوراهای سراسر استان که برنامه ریزی داشته باشند گفت: اعضای جدید شوراها به آینده‌ای به بلندای نگاه خود بنگرید و آسیب های گذشته را بشناسند که تکرار نشود و از نهاد شورا نیز صیانت کنند و منافع عمومی را به منافع خصوصی ترجیح دهند که این موضوع امر مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی اعلام کرد: من به عنوان نماینده عالی دولت در استان همیشه حامی شوراها بوده و هستم و از هر امر قانونی نیز حمایت می کنم.

استاندار فارس گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا باید ساماندهی اطراف حرم مطهر حرم شاهچراغ (ع) باشد که انتظار می رود اعضای جدید ششمین دوره این شورا به این مهم دقت زیادی داشته باشند.

انتخابات سختی برگزار شد

فرماندار شهرستان شیراز هم در این مراسم گفت: نهاد انتخابات یکی از دستاوردهای مهم بشری و از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است، ۴۰ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها امسال در شرایط ویژه ای برگزار شد که آن را متمایز از ادوار گذشته کرد.

محمدرضا امیری ادامه داد: شیوع  کرونا مواردی از قبیل مشارکت مردم؛همکاری نیروی انسانی و ... را تحت تاثیر قرار داد و برای انتخاب قریب ۹ هزار نیروی اجرایی که کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند در این دوره با قریب به ۱۵ هزار نفر تماس برقرار شد تا این کادر تامین شود.

وی اضافه کرد: وجود محدودیت‌های فراوان به دلیل کرونا هزینه‌های برگزاری انتخابات امسال را نیز افزایش داده بود.

فرماندار شیراز عنوان کرد: مردم شیراز در انتخابات امسال ۳۲ درصد مشارکت داشتند.

ابلاغ عضویت اعضای جدید شهر شیراز توسط فرماندار شیراز،دادستان این شهر و سایر مسئولان حاضر در جلسه به ترتیب به مهدی طاهری، محمدتقی تذروی،احسان اصنافی، ابراهیم حسینی، محمدحسن اسدی، محمد فرخ زاده، غلامعلی ترابی،مهدی نصیری، رضا محمدیان ،علی اکبر سلطانی، مسعود زارعی، افسانه خواست خدایی و علیرضا اسکندری داده شد.

در  این جلسه هیات رئیسه سنی معرفی و آیین ادای سوگند اعضای جدید شورای شهر انجام شد.

هیات رئیسه اصلی شورا برای یک سال آینده انتخاب شدند

در ادامه هیات رئیسه شورای شهر شیراز برای یک سال آینده انتخاب شدند که با رای اکثریت اعضای این نهاد ، مهدی طاهری بعنوان رئیس جدید شورای شهر شیراز انتخاب شد.

احسان اصنافی بعنوان نائب رئیس ،منشی اول افسانه خواست خدایی، مهدی نصیری بعنوان منشی دوم، علی اکبر سلطانی بعنوان سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شدند.

برچسب‌ها لطف الله دژکام شورای اسلامی شهر شیراز شیراز عنایت الله رحیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف الله دژکام شورای اسلامی شهر شیراز شیراز لطف الله دژکام شورای اسلامی شهر شیراز شیراز عنایت الله رحیمی نماینده ولی فقیه اعضای جدید شورا استاندار فارس سراسر استان ششمین دوره شورای شهر انتخاب شد برگزار شد شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری