Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@04:56:54 GMT

سریع ترین زن قرن 21

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۱۳۴

سریع ترین زن قرن 21

به گزارش جام جم آنلاین ، با هم آخرین اخبار مربوط به المپیک توکیو را مرور می‌کنیم.

تیتر عجیب واشنگتن پست

یک دونده ایتالیایی به نام لامون مارسل جیکوبز دست به کاری تاریخی زد و در حضور مدعیان آمریکایی عنوان قهرمانی دوی ۱۰۰ متر را به دست آورد. یک روز بعد واشنگتن‌پست تیتر عجیبی زد: « : تاریخ سیاه دوومیدانی با دوپینگ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این تیتر نسبت دادن اتهام دوپینگ به جیکوبز بود.  اما رئیس کمیته المپیک ایتالیا به سرعت به این اتهام واکنش نشان داد و گفت که این اتهام شرم‌آور است و همچنین تاکید کرد که آمریکا باید شکست سنگین خود در این ماده را بپذیرد.

 بی‌تربیتی ورزشکاران

باور‌پذیر نیست اما برخی از ورزشکاران کاروان استرالیا قبل از ترک هتل محل اقامت و رفتن به فرودگاه برای بازگشت به کشورشان تخت‌های اتاق هتل خود را شکسته‌اند و برخی از وسایل را عامدانه خراب کرده‌اند. رئیس کمیته المپیک استرالیا اقدام شرم‌آور برخی از ورزشکاران این کشور را در توکیو تایید کرده است.

 

جایزه عجیب به قهرمان‌های اندونزی

آپریانی راهایو و گریسیا پولی چند روز پیش در بدمینتون دو نفره  توانستند با غلبه بر زوج چینی رتبه نخست المپیک را کسب کرده و اندونزی را صاحب مدال طلا کنند. اتفاق جالبی که بعد از این کسب طلا اتفاق افتاد، جایزه‌هایی است که به این دو ورزشکار اهدا می‌شود. در کنار پاداش پولی و یک دستگاه آپارتمان،  یک کافه در جاکارتا نیز به این دو قهرمان برای همه عمر قهوه رایگان خواهد داد. همچنین بخشداری منطقه کوناوه محل تولد آپریانی راهایو وعده داده است به این دو ورزشکار، ۵ راس گاو و یک قطعه زمین اهدا خواهد کرد.

 

رکوردشکنی اسکیت‌باز ۱۲ ساله

رقابت های اسکیت بورد المپیک توکیو روز گذشته هم ادامه داشت و ساکورا سوسوزومی ۱۹ ساله از ژاپن توانست با

 ۶۰.۰۹ امتیاز مدال طلا را به دست بیاورد. کوکونا هیراکی از ژاپن با تنها ۱۲ سال سن توانست ۵۸.۰۵ امتیاز کسب کرده و صاحب گردن آویز نقره شود. به این ترتیب هیراکی پس از نوئل واندرنوت فرانسوی جوان ترین مدال آور المپیک تا به اینجا محسوب می شود. هیراکی اما توانست با عبور از یوکاری تاکه موتو شناگر ژاپنی، جوان ترین مدال آور کشورش در تاریخ المپیک های تابستانی لقب بگیرد. ژاپن در رشته اسکیت بورد که برای اولین بار در المپیک اجازه حضور پیدا کرده، تاکنون صاحب ۵ مدال شده است.

 

ادامه تاریخ سازی ایتالیایی‌ها

تیم دوچرخه سواری ایتالیا پس از ثبت رکورد جدید جهانی در فینال تیم مردان، مدال طلای دوچرخه سواری پیست تیمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را جشن گرفت.  این اولین بار در ۶۱ سال گذشته بود که ایتالیا موفق به کسب طلا در این مسابقات شد. آخرین باری که آنها قهرمان المپیک شدند المپیک رم در سال ۱۹۶۰ بود و آخرین مدال آنها در این رشته  نیز به کسب برنز در المپیک مکزیکو سیتی ۱۹۶۸ باز می‌گردد.

برخی از نتایج ایتالیایی‌ها در این المپیک دور از انتظار بوده است. ابتدا لمونت مارسل جیکوبز دست به کار بزرگی زده و قهرمان دوی ۱۰۰ متر مردان شد. بعد از آن نیز جانمارکو تامبری در رشته پرش ارتفاع به صورت مشترک با ورزشکار قطری به مدال طلا دست یافت.

 

الین تامپسون، سریع‌ترین زن قرن ۲۱

الین تامپسون ۲۰۰ متر را با زمان ۵۲/۲۱ ثانیه دوید تا سریع‌ترین زن قرن ۲۱ لقب بگیرد. رکورد او تنها ۱۹/۰ ثانیه با رکورد فلورنس گریفیث در بازی‌های المپیک سئول در سال ۱۹۸۸ فاصله داشت. با این نتیجه، دونده جامائیکایی ملکه سرعت جهان شد و نامزد دریافت عنوان ملکه بازی‌ها نیز شده است. او پس از ورونیکا کمپبل (۲۰۰۸) و باربل ووکل (۱۹۸۰) سومین زن دونده‌ای است که از تاج بازی‌های المپیک دفاع می‌کند و اولین زنی است که دو مدال المپیک در دوهای ۱۰۰ و ۲۰۰متر کسب می‌کند. کریستین امبومای ۱۸ ساله دونده نامیبیایی و گابریله توماس آمریکایی مدال‌های نقره و برنز گرفتند.

 

پرنده ۲۱ ساله، دومین طلایی سوئد

آرماند دوپلانتیس سوئدی در مسابقات پرش با نیزه همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد توانست مدال طلا را کسب کند. رکورددار ۲۱ ساله جهان سه‌شنبه در توکیو بیش از ۰۲/۶ متر پرواز کرد و اولین مدال طلای خود را به دست آورد. ‌دوپلانتیس تنها زمانی شکست خورد که سعی کرد رکورد خود را در ارتفاع ۱۸/۶ متر ارتقاء دهد. این دومین مدال طلای سوئد در بازی‌های المپیک بود که باعث شد این تیم به رده ۲۱ جدول توزیع مدال‌ها راه یابد. کاروان سوئد تاکنون ۲ طلا و ۴ نقره در المپیک به دست آورده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو ورزش بازی های المپیک مدال طلا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود

معاون اول رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور استمخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

وی با تأکید بر اینکه باید از انگیزه‌های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در برنامه‌های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چراکه این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه‌ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش‌های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مخبر در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درخصوص بازماندگان از تحصیل، گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گام‌های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

وی آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین‌نامه‌های مرتبط با انسداد بی‌سوادی هرچه سریع‌تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است که بهره‌وری بسیار بالایی دارد چراکه هیچ سرمایه‌گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

مخبر همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت‌آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعی بسیار پراهمیت به‌شمار می‌رود و مهارت‌آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش‌آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از 6 پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین‌نامه‌های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هرچه سریع‌تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه‌ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • تمجید جالب مویس از کلوپ: یورگن سریع‌تر از لیورپول برو!
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم