Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوکس ایران در چهاردهمین حضورش در رقابت‌های المپیک دست خالی به ایران بازگشت، عملکردی که با توجه به واقعیت‌های بوکس دنیا قابل پیش‌بینی بود، اما توقع حداقل یک پیروزی بیشتر از شاگردان استکی وجود داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بوکس ایران در حالی با دو بوکسور در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو حاضر شد که پیش از این در 13 حضور در تاریخ رقابت‌های المپیک موفق به کسب مدال نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که انگیزه‌های نمایندگان بوکس کشورمان را برای تاریخ‌سازی در این دوره المپیک افزایش داده بود و از طرفی با توجه به روند رو به رشد بوکسورهای کشورمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک و عملکرد قابل قبول در مسابقات قهرمانی آسیا این امیدواری افزایش نیز یافته بود. 

البته این موضوع با توجه به پتانسیل کشورمان در بوکس دنیا تا حدودی انتظاری خلاف واقع بود و بیشتر به توقعات احساسی شبیه بود. علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان پس از پایان مسابقات المپیک توکیو در گفت‌وگوی تصویری با تسنیم به این موضوع به درستی اشاره کرد و پیش‌بینی خود قبل از مسابقات را در نهایت حضور در دو شب رقابت‌ها عنوان کرده بود. عملکردی که به پتانسیل واقعی بوکس ایران نزدیک است و در توکیو نیز تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفت.

نمایندگان بوکس کشورمان در توکیو سه بار روی رینگ رفتند و با کسب یک پیروزی و دو شکست به کار خود پایان دادند. عملکردی که با متر و معیار منطقی سرمربی تیم ملی بوکس کمی دور از انتظار بود و توقع می‌رفت حداقل شاهین موسوی نیز در رقابت‌های وزن 75 کیلوگرم مانند دانیال شه‌بخش در دیدار نخست خود پیروز شود و شب دوم مسابقات را ببیند. موسوی پیش از این بارها ثابت کرده که بوکسور توانمندی است و در صورت رقابت با بوکسورهای خوب دنیا توانایی انجام کارهای بزرگ را خواهد داشت، اما او در توکیو با شکست مقابل نماینده میزبان از دور مسابقات کنار رفت.

بوکسور ژاپنی در حالی مقابل شاهین موسوی به برتری رسید که در مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن  مغلوب نماینده کشورمان شده و تنها با توجه به میزبانی المپیک توانسته بود در این رقابت‌های حضور داشته باشد. عملکرد ضعیف نماینده کشورمان در راند نخست مقابل حریف ژاپنی دلیل اصلی شکست او بود و با وجودی که کادر فنی تیم ملی مدعی تأثیرات داوری در نتیجه مسابقه بود، اما توقعات از موسوی بیشتر از این‌ها بود.

دانیال شه‌بخش دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های وزن 57 کیلوگرم المپیک توکیو بود که با شکست محمد همات از مراکش در دور نخست تنها پیروزی بوکس ایران در توکیو را کسب کرد. شه‌بخش که پیش از المپیک در رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست حریفان قدرتمند موفق به مدال نقره شده بود، در المپیک نیز عملکردی قابل قبول داشت و نشان داد در صورت طی کردن روند رو به رشد خود می‌تواند یکی از اصلی‌ترین امیدهای بوکس ایران برای کسب نخستین مدال جهانی و المپیک در رویدادهای آینده خواهد بود.

او در توکیو  در دور نخست موفق به شکست  قهرمان سابق قاره آفریقا از مراکش شد. بوکسوری که از طریق رنکینگ بوکس موفق به کسب سهمیه شده بود و مقابل نماینده کشورمان از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت و تنها با ضربه سر باعث شکافته شدن پیشانی شه‌بخش شد. شه‌بخش در دور دوم به مصاف لازارو آلوارز قهرمان جهان از کوبا رفت. شه‌بخش در مقابل این بوکسور قدرتمند با وجود تلاشی که از خود به نمایش گذاشت، در نهایت به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پیشانی بازنده شد و با المپیک توکیو خداحافظی کرد. بوکسور کوبایی نیز در ادامه با برتری مقابل نماینده تایلند و شکست مقابل بوکسوری از روسیه به مدال برنز رسید.

با پایان المپیک توکیو یک بار دیگر واقعیت‌های بوکس ایران به خوبی مشخص شد تا مسئولان فدراسیون به دور از هیجان و احساسات روند رو به رشد خود در توجه و سرمایه‌گذاری به تیم‌های پایه و بزرگسالان را ادامه بدهند که در ابتدا نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی و در ادامه المپیک 2024 پاریس با شرایط بهتری حضور داشته باشند.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در حالی به پایان دوران چهار ساله خود در این فدراسیون نزدیک می‌شود که تمام تلاش خود را برای توجه و سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه انجام داد و با اعزام تمامی تیم‌های پایه کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان قدم‌های بزرگی را برداشت. او در این مسیر از کادر فنی تیم‌های ملی بزرگسالان و تیم ملی نیز در حد بضاعت فدراسیون حمایت و زمینه برگزاری اردوهای مشترک به خصوص با تیم ازبکستان را فراهم کرد.

اقداماتی که برای موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک باید ادامه‌دار باشد و حتی زمینه برگزاری اردوهای بیشتر با کشورهای صاحب بوکس مانند کوبا و قزاقستان نیز فراهم شد و تیم ملی در تورنمنت‌های مختلف به میدان برود.

بوکس ایران به دلیل رکورد چند ساله قبل از حضور حسین ثوری نیازمند فعالیت‌های بیشتر برای موفقیت است و توقع کسب مدال در المپیک با یک فعالیت دو سه ساله چیزی فراتر از واقعیت خواهد بود، اما در صورت ادامه مسیر در پیش گرفته شده این امیدواری برای موفقیت در رویدادهای آینده وجود خواهد داشت.

المپیک 2020 توکیو| پرافتخارترین بوکسور ایران در گفت‌وگوی تصویری با تسنیم: رئیس فدراسیون فرار رو به جلو می‌کند!


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نماینده کشورمان بوکس ایران المپیک توکیو تیم ملی شه بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسن رنگرز در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در اهواز درباره کامل‌شدن سهمیه‌های کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس گفت: خوشحالم که کشتی فرنگی با شایستگی توانست شش سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کند و با یک انسجام تیمی و بدون دغدغه موفق شد مسیر ناهموار و سخت آماده‌سازی را پشت سر بگذارد. البته الان هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم. از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب شش سهمیه نبود؛ کمااینکه در المپیک هم شما با ۱۰۰ ورزشکار شرکت کنید، خیلی به تعداد و کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت نتیجه‌ها و به طور مشخص به رنگ مدال‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود. امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را در المپیک رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره رقابت کشتی‌گیران ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برای المپیک پاریس گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً مشخص است. در ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم مسیرهایی برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف و مشخص شد که چهار کشتی‌گیر باید در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلو در تورنمنت رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا ارزیابی نهایی برای حضور در المپیک انجام شود.

رنگرز درباره رقابت حساس میان سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک گفت: قطعاً رقابت‌ها بسیار حساس خواهد بود. ما دو ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعریف کردیم. بخشی از ارزیابی‌ها، نه فقط در خصوص این دو وزن، ارزیابی‌های داخلی است که رقابت‌های قهرمانی کشور را شامل می‌شود. صرفاً قهرمانی در مسابقات کشوری به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت‌های بین‌المللی نیز نشان بدهد می‌تواند کسب افتخار کند. بنابراین ارزیابی‌های داخلی و کلی مکمل همدیگرند.

او درباره صحبت‌های علیرضا دبیر مبنی بر اینکه نباید انتظارها از کشتی در المپیک بالا باشد، خاطرنشان کرد: منهای رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، در همه ادوار المپیک اگر یک مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ایران سهم خود را با یک نشان طلا ادا کرده است. اگر به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم نه‌تنها کمک‌کننده نخواهد بود بلکه بازدارنده است.

رنگرز گفت: صحبت‌های دبیر را ۱۰۰درصد درست می‌دانم. توقع از کشتی‌گیران ما باید یک مدال طلا باشد. این به معنای این نیست که قهرمانان ایران تلاش برای مدال‌های بیشتر نداشته باشند ولی آن چیزی که باید مورد مطالبه قرار گیرد کسب یک مدال طلاست.

رنگرز درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان برترین ورزشکار سال ایران گفت: از دوستان تشکر می‌کنم زیرا برنامه خوبی تدارک دیدند. فدراسیون کشتی نیز با توجه به عملکردش در حوزه مدال‌آوری و ساخت‌وساز به عنوان فدراسیون برتر شناخته شد. درباره امین میرزازاده هم توقع غیر از این نبود. دو نشان طلا در آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک نشان طلا در مسابقات قهرمانی جهان‌، آقایی ورزش کشور برازنده امین میرزازاده است. قطعاً یک نشان زیبا در المپیک در کارنامه‌اش خالی است که قطعا به دست خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره سطح کیفی مسابقات جام تختی گفت: یکی از تورنمنت‌های ریشه‌دار و باسابقه ما جام تختی است و تلاش ما باید معطوف به این باشد که در بهترین سطح برگزار شود. این رقابت‌ها امسال تحت تاثیر مسابقات کسب سهمیه قرار گرفته و خیلی از تورنمنت‌های دنیا نیز با کیفیت و مشابه رقابت‌های جام تختی برگزار می‌شود. این رویداد برای ما یک میدان جدید است. داشته‌هایمان را برای چهار وزن غیر المپیکی ارزیابی فنی می‌کنیم و هم برای تیم ملی امید از درون این مسابقات نفرات برتر را انتخاب خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک