Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، در سال ۱۳۴۳، در سمنان و در خانواده‌ای مذهبی و اصیل متولد شد. پدر وی، کارگر کارخانه و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) بود. مطیعی در سال سوم مقطع راهنمایی، همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، به‌همراه خانواده و فعالان مسجد عابدینیه، در تظاهرات و مبارزات دوران انقلاب حضور فعال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که برادر شهید عباس مطیعی و دایی شهید سعید عباسی است، در سال ۱۳۶۵ با خواهر شهید سید حسن طاهری ازدواج کرد. وی دارای چهار فرزند دو پسر و دو دختر است که پسرها، داماد‌ها و یک دختر ایشان طلبه هستند.

سابقه جبهه و جانبازی
حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی پس از عضویت در انجمن اسلامی هنرستان، در سال ۱۳۶۰ برای آموزش نظامی به پادگان امام حسین (علیه‌السلام) تهران اعزام شد و متعاقباً در عملیات فتح‌المبین شرکت کرد و تا پایان ۸ سال دفاع مقدس، در عملیات رمضان، والفجر ۸، کربلای ۵ و مرصاد شرکت نمود و از ناحیه سر، دست چپ و چشم راست به افتخار ۵۵ درصد جانبازی نائل آمد و در مجموع به مدت ۴۱ ماه در جبهه حضور مؤثر داشت .

وی در مسئولیت‌های اطلاعات و عملیات لشگر علی‌ابن ابی طالب (علیه‌السلام)، طرح و عملیات تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان سمنان و قائم مقامی گردان امام رضا (علیه‌السلام) نقش‌آفرینی کرده است.

تحصیل و تدریس
حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در سال ۱۳۶۲ برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی به شهر مقدس قم رفت و در سال ۱۳۶۹ در روز عید غدیر، در محضر مقام معظم رهبری به لباس سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ملبس گردید. ایشان در مقدمات و سطح از محضر اساتید و حضرات آیات؛ سیدجواد شبیری‌زنجانی، موسوی گرگانی و سید احمد خاتمی بهره برد و در ادامه در درس خارج فقه حضرات آیات آقایان؛ شیخ محمد تقی بهجت (۱۸سال) شیخ عبدالله جوادی آملی (۲سال)، شیخ جواد آقاتبریزی (۳سال) شرکت کرد.
حجت‌الاسلام شیخ مرتضی مطیعی، به مدت ۲۰ سال از درس تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی بهره برده است. وی همچنین از محضر اساتید بزرگ اخلاق همچون حضرات آیات؛ مظاهری، مشکینی، اشتهاردی، سعادت‌پرور (پهلوانی) و تحریری استفاده نموده است.
وی که در دو سال آخر عمر شریف حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، در دفتر معظم‌له، به امر پاسخگویی به سؤالات شرعی مشغول بود، از سابقه تدریس برای طلاب غیر ایرانی و تدریس دروس اصول فقه، شرح لمعه، عقاید، اخلاق، رسائل و مکاسب و کفایه در حوزه‌های علمیه برخوردار است.

وی از سال ۱۳۹۲ برای تدریس به حوزه علمیه سمنان رفت و مدیریت مدرسه علمیه صادقیه سمنان را پذیرفت که تاکنون ادامه دارد.
حجت‌الاسلام  مرتضی مطیعی، پس از تحصیل در دوره چهارساله در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) قم، از پایان‌نامه خود با موضوع: "سیمای شخصیت پیامبر (صلی الله علیه وآله) در قران" دفاع کرد.

پایان نامه سطح ۳ حوزه وی با موضوع "تحلیل‌گذار از جامعه معاصر به جامعه مطلوب نبوی" با نمره عالی پذیرفته شد. وی اکنون موضوع" گستره حکم حکومتی، ولی فقیه" را برای سطح ۴ در دست تحقیق و پژوهش دارد.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه حوزه علمیه مرتضی مطیعی الله تعالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران به حماسه «وعده صادق» اشاره و بیان کرد: هر حماسه‌ای، روایت فتح و جهاد تبیین می‌خواهد و باید این پیروزی بزرگ برای مردم روایتگری شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه که در مصلای امام خمینی برگزار شد، خود و نمازگزاران را به تقوا، پرهیزکاری، زهد و رستگاری دعوت کرد و گفت: امام صادق (ع) فرمودند، کلید تمام خوبی‌ها زهد است.

او با اشاره به اینکه از ۴۰۰۰ شهید روحانی در کشور، ۴۰۰ شهید متعلق به مازندران است، افزود: شهرستان بهشهر فردا میزبان یادواره شهدای روحانی است.

خطیب نماز جمعه ساری به مناسبت‌های مختلف ملی اشاره کرد و گفت: روز جهانی ماما را در پیش داریم که خدمت بزرگی به جامعه برای به دنیا آوردن فرزندان می‌کنند و لازم است که مسؤولان به این قشر توجه کنند و ما هم از ماماها می‌خواهیم که سقط جنین انجام ندهند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در قوه قضائیه، مقننه و مجریه که مشکلات زیادی دارند، نیازمند «وعده صادق» هستیم، مسؤولان باید با یک حماسه، مشکلات را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به حضور مردم در انتخابات گذشته، ۲۲ بهمن، روز قدس و انتخابات ۲۱ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در شهرها و شهرستان‌هایی که مرحله دوم انتخابات دارند، مردم بار دیگر حضور حماسی داشته باشند.

او جریان غزه را ظلم بزرگ صهیونیست‌ها دانست و ادامه داد: صهیونیست‌ها در باتلاق بزرگی گیر کرده‌اند که نیویورک‌تایمز افشا کرد. این اقدام، نمایشی از پیروزی بود و بعد عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی که بتوانند فرماندهان حماس را شناسایی و ترور کنند.

محمدی لائینی اظهار کرد: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم آن روز گذشت که ظالمان هر وقت دل‌شان خواست پیش روی و بعد عقب‌نشینی کنند؛ امروز مظلومان جهان و غزه و فلسطین یقه زورگویان را محکم چسبیده‌اند تا تسویه کامل نکنند رهای‌شان نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: بیش از ۸۰ کشور غربی و هزاران دانشگاهی در جهان، علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند که نشان می‌دهد افکار جهانی جرثومه فساد را تحمل نمی‌کند.

امام جمعه ساری بر لزوم همکاری بیشتر بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه و سایر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست