Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، مردم وجوانان را با زیبایی‌های دین آشنا کنیم، گفت: عقب ماندگی ما به جهت ساده انگاری در مسائل فرهنگی است و هر زمان اصالت‌های فرهنگی کمرنگ شود، آسیب‌های اجتماعی، جای آن را می‌گیرد.

حمید ملانوری، عصر چهارشنبه ۱۳ مرداد در نشست اعضای اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآنی و عترت استان اظهار کرد: اساس تمام فعالیت های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی، امنیتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ما بر مبنای فرهنگ است.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فعالیت ها بدون پیوست فرهنگی و توجه به فرهنگ عمومی به نتیجه خوبی نمی‌رسد، به ویژه در نظام انقلابی و اسلامی ما که بر پایه فرهنگ دینی ،اسلامی، انقلابی و عاشورایی و دستور العمل‌های منبعث از آیات قرآن کریم و احادیث و روایات نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع ) بنا شده است.

استاندار خاطرنشان کرد: اگر دنبال زندگی ایده آل ، آینده نگرانه و سعادت بشر هستیم، خارج از آیات قرآن کریم و زندگی اهل بیت دست یافتنی نیست و چه بسیار کشورها و دولت‌های غیر مسلمانی که از آیات قرآن کریم بهره پ‌های فراوان برده و می برند.

ملانوری ادامه داد: ما در نظامی زندگی می کنیم که اساس دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و منشورهای ارائه شده آن برگرفته از اصول برآمده از متن قرآن کریم است لذا باید با تأسی و تمسک به قرآن کریم در دهکده جهانی، چتر حمایتی را بر روی جامعه ایجاد کنیم تا مردم در این بارش آسیب‌های اجتماعی خیس نشوند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی برخی از چالش‌ها وجود دارد که اگر چه از لحاظ کمّی بالا نیست ولی برای استان ولایت محور ،فرهنگی، دینی، انقلابی و... ما که در  تدین زبانزد است، آسیب‌های اجتماعی باید به صفر برسد.

استاندار با اشاره به ضعیف شدن فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: اگر چه پاندمی بیماری کرونا در این زمینه نقش آفرین بوده اما نباید تبلیغات ضد دینی و ارزشی را دست کم گرفت.

ملانوری ادامه داد: نظام سلطه به دنبال معرفی دین اسلام بر اساس خشونت است و بر همین مبنا،داعش با پرچم دین ظهور کرد تا به اسم دین و قرآن کریم، جنایت های بیشماری را مرتکب شود لذا برای نسل جوان امروزی که دائماً در شبکه‌های مجازی حضور دارند، شبهه‌های فراوانی ایجاد می شود که پاسخگویی به آنها بر عهده مؤسسات قرآنی، حوزه علمیه، مدارس، دانشگاه‌ها و... است.

وی تأکید کرد: باید در قالب دولت محلی و بومی، تدبیر و تلاش کنیم تا به توسعه در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یابیم.

به گفته وی؛ عقب ماندگی ما به جهت ساده انگاری در مسائل فرهنگی است و هر زمان اصالت‌های فرهنگی کمرنگ شود، آسیب‌های اجتماعی، جای آن را می‌گیرد.

استاندار اظهار کرد: در راستای فعالیت های قرآنی، باید ساختمان های مدارس، دانشگاه‌ها و... با چارچوب های مشخص در اختیار مؤسسات قرآنی قرار گیرد.

ملانوری به لزوم بهره گیری از شبکه شاد در راستای آموزش قرآن کریم  تأکید کرد و گفت: باید به هر طریقی و با استفاده از هر ظرفیتی، احساس نیاز به آموزش قرآن کریم در جامعه ایجاد شود.

به گفته وی؛ به هر میزان به حوزه فرهنگ توجه کنیم، موفقیت ما در دیگر حوزه‌ها بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه ای در هفته های آتی  با حضور ادارات کل راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد  اسلامی، صنعت، معدن و تجارت ،سپاه ،شهرداری و دانشگاه به منظور بررسی راهکارهای حمایت و پشتیبانی از مؤسسات قرآنی و عترت شکل گیرد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: موسسات قرآنی استان با توجه به هزینه‌های سنگین اجاره بها به مکان تجمیعی برای فعالیت‌های قرآنی نیاز دارند.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم ضریب حمایتی خود را از موسسات و فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم، شاهد تحولات فرهنگی خوبی در استان خواهیم بود.

وی گفت: در مجموع ۸۰ موسسه قرآنی در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد چهار موسسه به تازگی مجوز فعالیت گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲ اتحادیه موسسات قرآنی در خراسان جنوبی داشتیم که به دلیل جلوگیری از انجام اقدامات موازی در چند سال گذشته با یکدیگر ادغام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است از برگزاری مراسم خانوادگی قرآن کریم تا مراسم رسمی شاهد گستردگی حجم فعالیت‌های قرآنی در سطح این استان هستیم.

نبی‌زاده افزود: اگرچه کرونا در زمینه فعالیت‎‌های قرآنی محدودیت‌هایی ایجاد کرده اما با استفاده از روش‌های نو و ابتکاری و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی موفق عمل شده است.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۷۰ برنامه را در فضای مجازی تعریف کردیم و ۱۵۰ کلیپ با موضوعات مختلف فرهنگی و قرآنی تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در زمینه ثبت‌نام در برنامه‌ها و آزمون‌های سراسری قرآن کریم خراسان جنوبی با توجه به درصد جمعیت رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وی افزود: روستای دادران شهرستان درمیان به عنوان یکی از ۱۲ روستای برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی معرفی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۷۷۰ میلیون تومان در زمینه فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی هزینه شده که از این میزان ۳۰۰ میلیون تومان استانی و ۴۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارتخانه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: ۵۵ موسسه قرآنی ثبت شده در این استان داریم و ۲۱ موسسه تاکنون به دلایل مختلف ثبت نشده‌اند همچنین ۵۸ خانه قرآن شهری و ۱۷۸ خانه قرآن روستایی فعالیت دارند.

حجت الاسلام احمد رضایی با اشاره به دستاوردهای قرآنی در خراسان جنوبی گفت: سالانه حدود هزار دوره و کلاس آموزشی در موضوعات مختلف قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در شهرستان فردوس هزار نفر حافظ جزء یک تا کل قرآن کریم را داریم اضافه کرد: سالانه حدود ۱۴ هزار نفر در دوره‌های آموزشی قرآن کریم در استان شرکت می‌کنند.

رضایی ادامه داد: همچنین سالانه سه هزار گواهینامه قرآنی در موضوعات مختلف قرآنی در خراسان جنوبی صادر می‌شود و دوره‌های تخصصی کادر قرآنی در خراسان جنوبی هم سالانه برگزار می‌شود که به لحاظ تخصصی استان از لحاظ کادر قرآنی غنی شده و نیاز به سایر استان‌ها ندارد.

وی گفت: از سال ۹۶ تاکنون به صورت مستمر دوره‌‎های آموزشی سبک زندگی اسلامی در استان برگزار می‌شود و همه ساله جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را در خراسان جنوبی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادگران قرآنی برای اولین بار با مشارکت بسیج سازندگی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی امضا شده است، همچنین آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از سطح کارشناسی تا دکترا صادر می‌شود.

رضایی از راه‌اندازی مجمع قاریان و هیات اندیشه‌ورز در شهرستان‌های خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: شبکه فعالان قرآنی استان در بستر فضای مجازی با هدف مدیریت صحیح، سریع و دقیق فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شده که دوران کرونا کمک‌کننده بوده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی موسسات قرآنی منطقه خراسان جنوبی آسيب هاي اجتماعي قرآنی در خراسان جنوبی اسلامی خراسان جنوبی آسیب های اجتماعی فعالیت های قرآنی فعالیت ها قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

شهر مالمو سوئد بار دیگر شاهد اهانت به قرآن کریم با حفاظت پلیس این کشور و همچنین صحنه‌گردانی صهیونیست‌ها بود.

به گزارش ایسنا، یک زن سوئدی روز جمعه و در میدان «گوستاو آدولف تورگ» در شهر مالمو، نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش زد.

در ویدئویی که از این اقدام موهن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با این زن که یک صلیب در دست دارد، فردی در حالی‌که پرچم رژیم صهیونیستی را به دور خود پیچیده و در حال اهانت به پرچم فلسطین است، مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قران کریم اهانت کرده بود.

در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حافظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه آن شعار می‌دهند و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز اهانت به قرآن کریم را صادر کرده است.

پیشتر نیز آتش‌زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و مسلمانان مواجه شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد