Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@09:25:30 GMT

باران و باد شدید در ۲۵ استان در دو روز آینده

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۸۲۹

باران و باد شدید در ۲۵ استان در دو روز آینده

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، ایلام، ارتفاعات استان‌های خوزستان و بوشهر، فارس، جنوب و غرب کرمان، هرمزگان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شنبه، یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شایان ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این مدت شرق دریای عمان مواج است و از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ۵ تا ۸ درجه خواهند داشت.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) نیمه ابری و وزش باد، گاهی ابری و بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۱۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با بالاترین دما ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتیگراد طی امروز و ۲۹ درجه سانتیگراد طی فردا، خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: پیش بینی می شود درجه سانتیگراد روز آینده باد شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • تداوم باد و باران در کشور
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان