Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره‌ی طرح، برنامه‌ریزی و عملیات مخازن شرکت پالایش نفت تبریز، این واحد را به عنوان دروازه‌ی ورودی و خروجی جهت دریافت خوراک نفت خام و ارسال انواع محصولات نفتی معرفی کرد.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت این اداره به صورت پیوسته و در طول شبانه‌روز انجام شده که نفت خام به عنوان خوراک اصلی  از طریق خط لوله از جنوب کشور به تبریز انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ظرفیت پالایشگاه ادامه داد: بر اساس طرح اولیه‌ی سال ۱۳۵۶، پالایشگاه با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد اما بنابه ضرورت و افزایش تقاضا، ظرفیت آن به میانگین ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در پالایشگاه تبریز، پنج مخزن نفت خام با ظرفیت یک میلیون بشکه وجود دارد، افزود:  در راستای کنترل کیفیت نفت خام ورودی به پالایشگاه، نمونه‌گیری به صورت پیوسته و اتوماتیک انجام شده و به منظور تایید کیفیت به آزمایشگاه شرکت فرستاده شده که در نهایت از طریق خط لوله‌ی ۱۶ اینچی به مخازن ارسال و پس از اطمینان کیفیت به واحد تقطیر جهت پالایش فرستاده می‌شود.

رئیس اداره‌ی طرح، برنامه‌ریزی و عملیات مخازن شرکت پالایش نفت تبریز با بیان اینکه مخازن توسط سیستم راداری و با دقت میلیمتری پایش می‌شوند، خاطرنشان کرد: مخازن در سه نوع سقف ثابت، شناور و کروی بوده که بسته به نوع محصول، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با تاسیسات حفاظتی مخازن یادآور شد: کلیه‌ی مخازن به منظور تخلیه‌ی الکتریسیته‌ی ساکن و  جلوگیری از خطرات احتمالی رعدوبرق، مجهز به سیستم ارتینگ بوده که همچنین جهت جلوگیری از خوردگی کف مخزن، سیستم حفاظت کاتدی نیز نصب شده و برای پیشگیری از خوردگی و حفظ ظاهر سطح بیرونی مخازن، رنگ آمیزی نیز انجام می‌شود.

وی افزود: مخازن مجهز به سیستم فومینگ و اطفاء حریق بوده که در مواقع لازم از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کرده و همچنین با مجهز بودن به همزن، محتویات چندگانه‌ی مخازن یکسان‌سازی شده و بر حسب نوع ماده، در برخی مخازن از سیستم عایق بدنه نیز استفاده می‌شود.

رضایی در رابطه با مخازن دو سقفه بیان کرد: در راستای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی برخی محصولات از جمله بنزن، مخازن به صورت دو سقفه ساخته می‌شوند که  از داخل سقف شناور و از بیرون سقف ثابت روی آنها تعبیه شده است و همچنین جهت جلوگیری از انتشار مواد به خارج از محیط مخازن در برخی از آنها از گاز پوششی و سیستم sealing نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فراورده های تولیدی شرکت متذکر شد: وکیوم باتوم، آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و ۴۰۴، نفتای سبک، گوگرد، قیر، لوبکات سبک، بنزن،  روغن پایه و ریفرمیت از طریق بورس عرضه شده و مشتریان نسبت به خرید و تحویل محصول به صورت مستقیم از شرکت اقدام می‌کنند.

وی افزود: روزانه میانگین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین یورو پنج، ۵ میلیون لیتر نفت گاز معمولی، ۲ میلیون لیتر نفت گاز یورو پنج، ۴ میلیون لیتر نفت کوره، ۵۰۰ متر مکعب گازمایع و  ۲۰۰ متر مکعب سوخت سنگین هواپیما (ATK) تولید و تحویل اداره‌ی پخش منطقه‌ی آذربایجان شرقی می‌شود.

رئیس اداره‌ی طرح، برنامه‌ریزی و عملیات مخازن شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص کارکنان این بخش نیز بیان کرد: ۵۵ نفر به صورت شیفتی و شبانه روزی فعالیت کرده و کلیه‌ی عملیات نقل و انتقال مواد، تحویل‌گیری، اختلاط، ارسال به پخش و بارگیری فرآورده ها را به صورت پیوسته انجام می‌دهند.

رضایی در پایان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل بازرسی فنی در دوره های زمانی مشخص، نسبت به  بازرسی مخازن اقدام شده و بر حسب نیاز، تعمیرات لازم انجام می‌شود تا اختلالی در فرآیند تولید و تحویل مستمر محصولات ایجاد نشود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پالایشگاه تبریز مخازن نفتي گازوئيل نفت گاز نفت خام بنزن سوخت هواپیما نفت کوره پخش فرآورده هاي نفتي اداره ی طرح ی مخازن نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به معارضان پروژه کمربندی قلعه‌نو و موافقت نکردن مالکان گفت: تملک اراضی از طریق مراحل قضایی در حال انجام است و اجرای پروژه را آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر حسین آزاددوار در رابطه با اجرای طرح کمربندی قلعه‌نو اظهار کرد: از حدود دو سال پیش طرح احداث کمربندی برای رفع ترافیک قلعه‌نو مطرح شد و قرار بود فقط مطالعه فنی و اجرای پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی باشد و تملک مسیر و اخذ استعلامات و مجوزها وظیفه ما نبود.

وی افزود: به ما اعلام شد که مشکلی بابت تملک وجود ندارد و بر همین اساس، فروردین ۱۴۰۲، این پروژه را کلنگ زنی کردیم اما متوجه شدیم مالکان زمین‌ها موافق نیستند و اگر می‌دانستیم معارضین رفع نشده است، کلنگ زنی نمی‌کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در آئین کلنگ‌زنی نیز مدیرکل وقت راه و شهرسازی گفته بود؛ اگر مشکلی بابت تملک نباشد اجرای طرح را یک ساله انجام می‌دهیم. اما مالکان مخالف بودند و به همین دلیل پروژه اجرا نشد.

آزاددوار تاکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با حضور متولیان امر برای رفع این مشکل برگزار شد و در نهایت قرار شد که بحث تملک را هم اداره کل راه و شهرسازی انجام دهد لذا از طریق حوزه حقوقی ورود کردیم.

وی با بیان اینکه مالکان را شناسایی کردیم، تصریح کرد: مالکان توافق نمی‌کردند و ناچار شدیم مسیر قضائی را طی کنیم که با همکاری دادستان مراحل قضائی انجام شد و اکنون در حال واریز مبالغ مالکان هستیم که تاکنون دو قطعه زمین آزاد شده و مجوز ماده ۲۳، استعلامات، مطالعات فنی و اقتصادی، مجوزهای حوزه پدافند غیرعامل و تاییدیه‌های محیط زیست گرفته شده و عملیات اجرایی پروژه را شروع کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: مسیرهای قضائی چون طولانی است احتمالاً سرعت انجام کار کُند باشد و کار به طور مرحله به مرحله در حال انجام است. اگر مشکل معارضین را نداشتیم طرح یک ساله انجام می‌شد اما با توجه به طی مسیر قضائی ممکن است حدود یک سال و نیم طول بکشد.

آزاددوار با اشاره به اینکه اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: برای اجرا و تملک کل پروژه اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما هزینه‌ها بیشتر از این نیز خواهد شد و باید این اعتبارات از ظرفیت‌های ملی و استانی تأمین شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در قلعه‌نو، اضافه کرد: برای احداث کمربندی در این شهر باید خیلی زودتر اقدام می‌شد ولی به هر حال اجرای طرح شروع شد و با تکمیل آن، ترافیک در این منطقه رفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طول مسیر در حدود ۲ کیلومتر است که یک سری رمپ‌ها و برگشتی‌ها نیز به آن اضافه می‌شود و یک تقاطع در عشق آباد چالطرخان احداث خواهد شد که با احتساب این موارد طول اجرایی پروژه در حدود ۴ کیلومتر است.

به گزارش ایمنا، تردد روزانه هزاران خودرو در محور ری – ورامین که تنها راه مواصلاتی مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است، باعث ایجاد ترافیک در شهر قلعه‌نو می‌شود. بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۲، پروژه کمربندی قلعه‌نو کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از یک سال، اجرای این طرح آغاز شده است.

شهر قلعه‌نو در شهرستان ری و در محور ری – ورامین قرار دارد.

کد خبر 751066

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران