Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی محققان در حال بررسی احتمال ابتلا به کووید طولانی در افرادی هستند که پس از واکسیناسیون به بیماری کووید-۱۹مبتلا می‌شوند.

به نقل از یو اس نیوز، هنوز مشخص نیست اما محققان در حال بررسی احتمال بروز علائم طولانی‌مدت در افرادی هستند که ممکن است بعد از واکسیناسیون به بیماری کووید مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن‌های کووید -۱۹ که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در پیشگیری از بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از ویروس کرونا موثر است اما برخی از افراد پس از تزریق واکسن به ویروس کرونا آلوده می‌شوند.

کارشناسان بهداشت اظهار کردند: با وجود این موارد واکسن‌ها به کاهش شدت بیماری کمک می‌کنند.

محققان بررسی می‌کنند که آیا ابتلا به کووید در افراد واکسینه‌شده موجب کووید طولانی نیز می‌شود یا خیر؛ یعنی آیا افراد یک ماه یا بیشتر پس از عفونت، علائم مداوم، بازگشتی یا جدیدی را تجربه خواهند کرد. این بیماری می‌تواند بعد از عفونت‌های شدید اولیه یا حتی در افرادی که در ابتدا علائم خفیف داشتند یا بدون علائم بودند نیز ایجاد شود.

برخی برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ واکسینه‌نشده علائم درازمدتی از جمله تنگی نفس، خستگی، دشواری در تمرکز، بی‌خوابی و مه مغزی را تجربه می‌کنند. علائم مشابهی نیز می‌تواند پس از سایر عفونت‌های ویروسی ایجاد شود.

بر اساس نتایج تحقیقی کوچک، کووید طولانی در چندین کارمند بهداشتی واکسینه‌شده مشاهده شده است. آنان علائم خفیفی مانند سرفه، خستگی و ضعف داشتند که حداقل به مدت ۶ هفته ادامه داشت. البته مطالعات بزرگتری در حال انجام است.

محققان نمی‌دانند چرا علائم ادامه می‌یابد اما معتقدند برخی علائم نشان‌دهنده زخم ریه یا آسیب به سایر اندام‌ها در اثر عفونت‌های اولیه شدید است.

نظریه دیگری نشان می‌دهد که ویروس ممکن است در بدن باقی بماند و باعث واکنش ایمنی شود و چنین علائمی بروز کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کووید طولانی واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا کووید طولانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)

عصر ایران - در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

موارد ذکر شده در این مطلب جایگزین مشاوره پزشکی نیستند. اگر علائم سینوزیت شما شدید یا مداوم است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درباره «سینوزیت» چه می‌دانید؟ (+اینفوگرافی)

دیگر خبرها

  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)