Web Analytics Made Easy - Statcounter



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد، گفت: اگر ۲۵ نفر نمایندگان مخالف تصمیم بگیرند که جلوی طرح را بگیرند، این طرح با رای اکثریت مسکوت می‌ماند.

«سید غنی نظری خانقاه» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی با اشاره به بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» در کمیسیون فرهنگی با استناد به اصل۸۵ قانون اساسی گفت: اولویت امروز کشور وضعیت معیشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید کردند که اولویت ما رسیدگی به وضع اقتصادی و معیشتی مردم است. لذا صرف وقت و زمان نمایندگان برای رسیدگی به طرح صیانت در شرایطی که اولویت های مهم تری داریم، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه هیچ ضرورتی برای اینکه مجلس طرح صیانت را اصل هشتادوپنجی کند، وجود نداشت، گفت: من از نحوه اداره مجلس در روزی که رای به اصل هشتادوپنجی شدن طرح دادند، گلایه مندم و اعتراض خود را رسما اعلام کردم. برخلاف آئین نامه داخلی مجلس عمل کردند و اینقدر کار را معطل کردند که نمایندگان حاضر مجلس را ترک کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان شهرستان‌ها چهارشنبه‌ها باید در حوزه انتخابیه حضور داشته باشند و بانیان طرح با علم به اینکه اگر رای گیری را به بعد از ظهر موکول کنند تعدادی از نمایندگان شهرستانی خواهند رفت، جلسه رای گیری را عقب انداختند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مجلس برای موضوعات مهمی مانند آب خوزستان و پیامدها و مسائل ناشی از آن جلسه غیرعلنی تشکیل می داد، نه اینستاگرام و تلگرام و غیره گفت: مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و این طرح و اصل هشتادوپنجی شدن آن مورد قبول اکثر نمایندگان نیست.

وی اظهار کرد: از ۲۹۰ نفر نماینده ۱۲۱ نفر به این طرح رای دادند. این نشان می‌دهد ۱۶۹ نماینده مجلس یا برای رای دادن حضور نداشتند یا مخالف آن بودند. به هر حال این موضوع طوری مدیریت شد تا نتیجه مورد نظر یک جمع مشخص تامین شود.

نظری خانقاه یادآور شد: اگر در بستر و زمانی رای گیری انجام می شد که همه نمایندگان مجلس در صحن حاضر بودند یا حتی در همین روز اگر ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح هم رای گیری می‌شد، این طرح رای لازم را کسب نمی کرد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی با این طرح موافق است، گفت: ما نماینده مردم هستیم نه نماینده شورای عالی فضای مجازی. چه کسی بهتر از نماینده مردم می تواند منافع ملی را در هر سطحی لحاظ کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد منطقی و عقلانی با مسائل گفت: تصمیمات ما تاثیرات بلند مدت دارد و اصولگرایانی که با دغدغه‌های جامعه همدل هستند، با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مخالف هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود ۲ میلیون نفر از طریق فضای مجازی ارتزاق می‌کنند، اضافه کرد: ما باید مشکلات اصلی کشور را حل کنیم بعد دنبال این چنین مباحثی برویم.

نظری خانقاه اضافه کرد: به زودی عده‌ای از نمایندگان بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۵ نفر نمایندگان مخالف تقاضا کنند، با رای اکثریت طرح مورد نظر مسکوت خواهد ماند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی درباره مخاطرات طرح صیانت برای دولت سیزدهم بیان کرد: باید صبر کنیم و ببینیم، استراتژی دولت سیزدهم در خصوص فضای مجازی چیست و چه رویکردی را در این رابطه اتخاذ خواهد کرد. از نظر من این طرح دست و پای دولت را می بندد و بر مشکلات آن می افزاید، و احساس من این است که دولت رئیسی با این طرح همدل نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با ۱۲۱ رای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیونفرهنگی واگذار کردند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟