Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه به ورود شورای امنیت به مسئله حادثه برای یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان واکنش نشان داد و برخی تحلیل ها از سوی منابع صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نمایندگی روسیه در سازمان ملل به ورود شورای امنیت به مسئله حادثه برای یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روسی درباره بررسی حادثه برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان گفت: اطلاعات ادعا شده اخیر از سوی تل آویو و برخی کشورها متناقض و بر پایه حدس و گمان است.

با این حال معاون اول نمایندگی روسیه در سازمان ملل تاکید کرده که مسکو در حال بررسی جزئیات است، هرچند تحلیل‌های زیادی که بر حدس و گمان بیان می‌شود، از سوی کرملین رد می‌شود تا حقایق معلوم و روشن گردد.

از روز پنجشنبه هفتم مردادماه که کشتی «مرسر استریت» متعلق به یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان دچار سانحه شد، برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی بلافاصله انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته مدعی شدند پهپادهای ایرانی این کشتی را هدف قرار داده‌اند.

این ادعای غیرواقعی که تاکنون هیچ‌گونه مدرک و سندی برای تأیید آن ارائه نشده است موج اتهامات واهی از سوی مقامات غربی و صهیونیستی علیه ایران را به‌دنبال داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.

از سوی دیگر سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

وی افزود: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه شورای امنیت دریای عمان کشتی اسرائیلی دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله