Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای به وزیر بهداشت از کاهش ۱۸ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی انتقاد و با توجه به کمبود پزشک و شرایط کرونا خواستار رفع سریع‌تر این مشکل در مدت زمان باقی مانده شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای به وزیر بهداشت از کاهش ۱۸ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون تخصصی پزشکی انتقاد و با توجه به کمبود پزشک و شرایط کرونا خواستار رفع سریع‌تر این مشکل در مدت زمان باقی مانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نمکی


وزیر محترم بهداشت و آموزش پزشکی


با سلام و احترام


در ادامه تخلفات صورت گرفته در آزمون تخصص پزشکی دوره ۴۸ به طور ناگهانی در شرایط سخت درگیری با ویروس کرونا و خستگی مفرط کادر درمان که نیاز مبرم به وجود نیروی متخصص احساس می‌شود و در شرایطی که ۸ تن از رزیدنت‌های تخصصص به علت سنگینی کار، دچار مرگ مشکوک در سال ۱۴۰۰ شدند.

وزارت بهداشت در اقدامی عجیب نزدیک به ۷۰۰ رشته شهر و نزدیک به ۱۸ درصد کاهش ظرفیت در رشته‌های تخصص دوره ۴۸ را اعمال کرده است.

با توجه به مدت ۷۲ ساعت انتخاب رشته، خواهشمند است در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع دغدغه داوطلبان اقدام مقتضی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود