Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمند پور صبح امروز پنجشنبه در مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان دزفول و انتخابات هیئت‌رئیسه سال اول فعالیت این شوراها که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون محل سکونت عضو شورا باید در حوزه انتخابیه باشد و بی‌توجهی به این امر مهم موجب رد صلاحیت وی می‌شود؛ بنابراین ضروری است که اعضای شوراها به ویژه شوراهای اسلامی شهرهای اقماری و روستاها اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر به هیچ عنوان در مسائل مالی شهرداری و امورات داخلی از قبیل تغییر و یا جابه‌جایی نیروها دخالت نکنند، افزود: این امور در شرح وظایف اعضای شورا نیست و تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان برخورد می‌شود؛ همچنین جلسات هیئت شورای حل اختلاف دزفول به صورت مرتب برگزار می‌شود و با تخلفات عمدی و غیرعمدی اعضای شوراها برخورد خواهد شد و در این راستا با هیچ‌کس تعارف نداریم.

فرماندار ویژه دزفول یادآور شد: ضروری است که اعضای شورای شهر دزفول امروز سرپرست شهرداری را انتخاب کنند و یک ماه نیز برای انتخاب شهردار فرصت دارند.

فرهمندپور با بیان اینکه تحول و توسعه شهری و روستایی باید مهم‌ترین دغدغه و اولویت اعضای شوراهای شهر و روستا باشد، عنوان کرد: همواره لوایح شورا و شهرداری به کمیته تطبیق در فرمانداری ارسال می‌شود که این کمیته در صورت مشاهده لوایح غیر مهم و غیرضروری آنها را رد خواهد کرد؛ پس لازم است که اعضای شورا به دنبال اجرای طرح‌های ضروری در راستای دغدغه‌ها و نیازهای مردم باشند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر دزفول از اعمال سلایق شخصی خودداری کنند، افزود: اعضای شورا برای هر موضوعی مشورت کنند و با طرح‌ها و اقداماتی که به نفع مردم است، مخالفت نکنند؛ بنابراین دود برخی تصمیمات نباید به چشم مردم برود و اعضای شورای شهر باید از خواسته‌های خود به خاطر خواسته‌های مردم بگذرند و فراموش نکنند که رضایت مردم در واقع همان رضایت خداوند است.

فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: همه ما در راستای تعالی نظام و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی که ثمره آن رضایت مردم و توسعه شهری است، حرکت می‌کنیم و هیچ‌گونه شکافی بین ما وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است که به منظور توسعه هر چه بهتر و بیشتر شهرستان تعاملات افزایش یابد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: هنوز داغ شهادت سروان باغبان زاده پلیس پرتلاش راهور بر روی دل‌هایمان سنگینی می‌کرد که سجاد دالمن مأمور پرتلاش کلانتری صفی‌آباد به شهادت رسید؛ خون این شهدا وظیفه سنگینی بر دوش ما می‌گذارد که باید به خوبی از پس آن بربیاییم.

فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: در روزهای اخیر در گفت‌وگو با خانواده شهدای دزفول به این امر مهم رسیده‌ام که تنها چیزی که دل آنها را آرام می‌کند به درستی انجام دادن وظایفی است که بر عهده ما خدمت‌گزاران است که این امر مهم باید مورد توجه همه مسئولان باشد؛ ضمن اینکه انتظار داریم که اعضای شورای شهر قسم مراسم تحلیف را در عمل نیز به خوبی نشان دهند.

فرهمندپور همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلاء به کرونا در دزفول گفت: چند مورد ابتلاء به کرونای دلتا در دزفول شناسایی شده که این امر به معنای شیوع این سوش در شهرستان است و ضرورت دارد که مردم بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند.

وی با اشاره به انتقادات مبنی بر اجرا نشدن محدودیت‌های کرونایی در دزفول توضیح داد: محدودیت‌های کرونایی از سوی ستاد کرونا تعیین می‌شود و در حال حاضر نیز پروتکل‌های وضعیت نارنجی در دزفول اجرا می‌شود.

کد خبر 5274414

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول شورای شهر دزفول فرمانداری دزفول شهرداری دزفول شورای ششم ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه محرم 1400 گرگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ماه محرم واکسیناسیون اردبیل ایلام شورای شهر اعضای شورای شهر اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری صبح چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهر شبستر رمز موفقیت شورا و شهرداری را وفاق و همدلی دانست و اظهار کرد: فرمانداری نیز به عنوان مجری سیاست‌های دولت و نماینده عالی دولت در شهرستان، همکاری و همراهی مطلوب با این دو نهاد را با هدف افزایش سطح خدمات رفاهی، اجتماعی و عمرانی به مردم در دستور کار دارد.

وی با اشاره به لزوم تعامل شورا و شهرداری با دیگر دستگاه‌های خدمت رسان، افزود: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی برای هم اندیشی و برنامه ریزی مناسب و اصولی در جهت توانمندسازی دولت برای خدمت رسانی به مردم است.

مطهری با اشاره به اینکه مردم خواهان برآورده شدن انتظارات و رفع مسائل و مشکلات شهر هستند، ادامه داد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و در این فرصت محدود در مسیر ارائه خدمات بهتر تلاش کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم جلب رضایت و خدمت صادقانه به مردم از مهم‌ترین اهداف مدیران دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در کنار تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و مدیران شهرداری، نقش اعضای شورای شهر که مجموعه را در جهت پیشبرد برنامه‌ها و مشکلات یاری می‌نمایند انکار ناپذیر است.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که امیدوارم با تعامل، همدلی و همفکری بتوانیم در جهت رفع مشکلات و معضلات سطح شهر و همچنین پیشرفت پروژه‌های زیر بنایی گام‌های اساسی برداریم، ابراز داشت: باید در مسئولیت‌های محدود خدمت به مردم از شعار زدگی دوری و به معنای واقعی عملگرا بود چرا که در گذر زمان به سرعت مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد.

کد خبر 6087002

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند