Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:41:00 GMT

لزوم کاهش فساد نهادینه‌شده در شهرداری اهواز

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۹۷۷

لزوم کاهش فساد نهادینه‌شده در شهرداری اهواز

ایسنا/خوزستان فرماندار اهواز با بیان اینکه مبارزه با فساد نهادینه‌شده در شهرداری باید در دستور کار شورای شهر باشد، گفت: در هر دوره ای این مساله ادامه دارد که باید با انتخاب مدیران پاک و متعهد این مساله کمتر شود.

جمال عالمی‌نیسی در مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای شهر اهواز که امروز (۱۴ مردادماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از کلی فراز و نشیب و بازشماری، کار اعضای شورای دوره ششم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: ممکن است عمر کاری اجازه ندهد بیشتر در خدمت این دوره شورا باشیم اما تا جایی که هستم، در خدمت خواهم بود.

فرماندار اهواز با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در خصوص اهمیت شور، گفت: اهمیت شورا، در شور و استفاده از خرد جمعی است. پیامبر(ص) نیز شور و مشورت با دیگران را سفارش کرده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند اهدافی که در قانون اساسی برای تشکیل شوراها موید شده است خدایی، انقلابی و جهت تحکیم پایه‌ها و استحکام انقلاب و حکومت انقلابی در کشور است. حل مشکلات مردم توسط نمایندگان مردم انجام می‌شود و شوراها مظاهر مشارکت مردم برای تسهیل امور مردم هستند. این فرمایشات رهبری، جایگاه و اهمیت شوراها را نشان می‌دهد.

عالمی‌نیسی تصریح کرد: استفاده از تجربه دیگران توصیه شده است و گذشته و عملکرد شوراها درس عبرتی برای شوراهای جدید و به منظور تشخیص راهبرد آن‌ها است.

وی عنوان کرد: تغییر و تحولات در شورای شهر نشان می‌دهد که مردم از عملکرد شورا رضایت دارند یا خیر. شورای شهر ششم باید عملکرد شوراهای سابق را مدنظر قرار دهد و امور را بر اصول صحیح انجام دهند.

فرماندار اهواز خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: عدم دخالت در عزل و نصب‌ها توصیه می‌شود گرچه در هیچ دوره‌ای از شورا این اتفاق نیفتاده است؛ همه شوراها در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند. اعضای شورا در این موارد نباید دخالت کنند یا حداقل دخالت و آن هم در راستای اصلاح امور را داشته باشند.

وی بیان کرد: انتخاب یک مدیر وابسته به یکی از اعضای شورا، ظلم به مردم و نظام است. برخی اوقات اعضای شورای شهر، شهردار را مجبور به انتصاب یک مدیر می‌کنند و در صورت انجام نشدن آن، طرح سوال و استیضاح را در دستور کار شورا قرار می‌دهند.

عالمی‌نیسی تصریح کرد: نیروی جدید نیز نباید در شهرداری اهواز جذب شود. شهرداری اهواز مانند بمبی است که می‌خواهد از شدت زیاد بودن نیروی انسانی، بترکد.

وی افزود: تراکم نیروی انسانی در شهرداری اهواز زیاد است. هر کسی فک و فامیلش را در شهرداری چپانده است. صددرصد بودجه شهرداری اهواز صرف منابع انسانی می‌شود در حالی که در اصفهان یک‌چهارم بودجه شهرداری برای این موضوع هزینه می‌شود.

فرماندار اهواز گفت: بیان این گفته‌ها که چند پیمانکار هزینه تبلیغاتی یک کاندیدا را پرداخت می‌کنند زشت است بنابراین اعضای شورای شهر، پیمانکار به شهرداری معرفی نکنند.

وی بیان کرد: برای شهرداری اهواز باید درآمد پایدار ایجاد شود. شهر اهواز منابع زیادی دارد که می‌توان از این طریق درآمد شهرداری را حاصل کرد. بستر مناسب و مشوق برای سرمایه‌گذاری نیز باید فراهم شود. قرار نیست اهواز با بودجه شهرداری آباد شود بنابراین باید سرمایه‌گذار جذب شود و از اتهام نترسید. تاکنون شوراها و شهرداری در این خصوص موفق نبوده‌اند.

عالمی‌نیسی افزود: سرمایه‌گذار می‌ترسد در اهواز سرمایه‌گذاری کند. کارشکنی زیادی رخ می‌دهد. از ابتدای ورود سرمایه‌گذار، مشکلات در سلسله مراتب شهرداری آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: زشت‌ترین ورودی‌ها را شهر اهواز دارد و فعالیت دست‌فروشان و وجود مانع‌ها چهره ناپسندی برای اهواز ایجاد کرده است.

فرماندار اهواز با اشاره به مشکلات آبگرفتگی شهر گفت: به تدریج در ماه‌های آینده طبل آب‌های سطحی زده می‌شود. یکی از معضلات اهواز، آب‌های سطحی است. در شورای شهر سابق چند کار خوب در این خصوص انجام شد اما باید این کارها ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم محرومیت‌زدایی در اهواز، تصریح کرد: بعد از مشهد، اهواز دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است و این مساله در حال گسترش است بنابراین باید موانع فیزیکی از جمله کمربند سبز در شهر ایجاد شود تا از گسترش  حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

عالمی‌نیسی افزود: اعضای شورای شهر باید با رایزنی و ارتباط خوب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام، برای جذب اعتبار اقدام کنند. اعضای شورا به امید چندرغازی که در شهرداری کسب و برای نیروی انسانی هزینه می‌شود نباشند بلکه باید با ارتباطات، به دنبال جذب منابع باشند.

وی گفت: مساله پسماند نیز یکی از مشکلات شهر اهواز است که اخیرا کار در این خصوص آغاز شده است و باید ادامه یابد. جاده کمربندی اهواز نیز یکی مشکلات شهر است که باید دنبال و تکمیل شود تا دیگر مشکل ترافیک در ورودی‌ها را نداشته باشیم.

فرماندار اهواز تصریح کرد: حل مشکل مناطق پهنه خطر از جمله منبع آب و حصیرآباد باید انجام شود. برخی از خانواده‌های این منطقه جابه‌جا شدند و ۲ هزار واحد نیز در حال احداث است تا کل آن منطقه جابه‌جا شوند که باید این موضوع در دستور کار شورای شهر باشد.

وی بیان کرد: توسعه متوازن نیز باید در همه نقاط شهر انجام و همه شهر دیده شود؛ نبود توسعه متوازن در شهرها، مشکلات اجتماعی و چه بسا مشکلات امنیتی ایحاد می‌کند.

عالمی‌نیسی با بیان اینکه شعار دولت جدید مبارزه با فساد است، تصریح کرد: مبارزه با فساد نهادینه‌شده در شهرداری باید در دستور کار شورای شهر باشد. در هر دوره‌ای این مساله ادامه دارد که باید با انتخاب مدیران پاک و متعهد این مساله کمتر شود. نمی‌گویم این مساله ریشه‌کن شود زیرا امکان ندارد اما باید کم شود تا در آخر در حکومت امام زمان(عج) ریشه‌کن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز فرماندار اهواز دستور کار شورا اعضای شورای شهر فرماندار اهواز شهرداری اهواز اعضای شورا عالمی نیسی شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز از واگذاری ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان اهوازی خبر داد. - اخبار استانها -

امیر صفی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به 136 دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت 75 دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و 61 دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع 1955 دستگاه تاکسی اهواز 1700 دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (486 میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

وی افزود: در اهواز از سال 1390 تا 1400، کمتر از 200 دستگاه تاکسی نوسازی شد که یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود و با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی 18 ماه اخیر بیش از 450 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب