Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین  هفتمین همایش حضرت سیدالساجدین (ع) و افتتاحیه ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: ما باید با کار فرهنگی و تبلیغی قوی و هوشمندانه ، به دنبال توسعه معرفت شناسی نسبت به اهل بیت(ع) و از جمله امام سجاد(ع) باشیم و در این راستا با بهره گیری از گنجینه ای همچون صحیفه سجادیه به دنبال رفع تشنگی های معنوی و معرفتی بشر امروز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این حیث تلاش شما عزیزان و بانیان و حامیان تشکیل چنین مرکزی در شهر مقدس قم و در جوار حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) اقدام بسیار ارزشمندی است که ان شاءالله در آینده بیش از پیش از برکات این اقدام معنوی و فرهنگی بهره مند خواهیم شد.

همتی گفت: 11 سال است که با برگزاری کنگره امام سجاد (ع)، استان هرمزگان محور فرهنگ سجادیه است و بسیاری از مردم، این استان را به نام امام سجاد(ع) می شناسند.

استاندار هرمزگان ظهور این حرکت فرهنگی بزرگ را توفیقی برای مردم هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: این فعل فرهنگی زمینه را برای  بهره مندی افرادی که به معنی واقعی جویای حقیقت و اندیشه های ناب و سیره آن امام عزیز هستند فراهم کرده است و با استفاده از دانش و تکنولوژی امروز بستری مناسب برای کار فرهنگی در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است و صدای حقیقت تا دورترین نقاط جهان به گوش علاقه‌مندان به این حوزه رسیده و توانسته آن‌ها را از این چشمه جوشان معرفت سیراب کند.

استاندار هرمزگان همچنین در این مراسم از تمامی بانیان و به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان به منظور راهبری این حرکت فرهنگی ارزشمند قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بر روی سه مسأله انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید بسیار فرمودند و ما اگر به روش و سیره امام سجاد(ع) و نیز مضامین عالی صحیفه سجادیه دقت کنیم، متوجه می شویم که دقیقاً همین سه رویکرد اصلی در کلام و سیره حضرت بسیار بارز و مشهود است. 

وی افزود: حضرت سیدالساجدین(ع) در دوران خاص و سختی که قرار داشتند در راستای پر کردن خلأ معنویت، دست به تربیت نیروی انسانی مؤمن زدند و با کادرسازی زمینه جامعه سازی بر اساس رویکرد هدایتگرانه اهل بیت(ع) را فراهم کردند.

عبادی زاده گفت: آن چه قابل توجه است این که نیروی انسانی مؤمن و مجرب، مقدمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) با نهضت علمی و فرهنگی و اعتقادی خویش به مقابله با کسانی برخاست که به دنبال منزوی کردن مکتب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی بود و ایشان در راستای رفع خلأ معنویت، کادرسازی را هدف خویش قرار داده بود. 

وی خاطرنشان کرد: ما با الگوگیری از صحیفه سجادیه می توانیم در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) به دنبال تربیت نیرو باشیم، کما این که امام سجاد(ع) نیز در پرتو دعا، مناجات و فعالیت های فرهنگی به تربیت نفوس پرداختند.
در حال حاضر، بخش بین الملل کنگره امام سجاد (ع) در بیش از 20 کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: عبادی زاده امام جمعه بندرعباس نهضت علمی و فرهنگی صحیفه سجادیه امام سجاد ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی