Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خانه ملت، سما فوده نایب رییس مجلس گینه کوناکری که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است با عباس مقتدایی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گینه کوناکری  دیدار و گفتگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این نشست، گینه کوناکری را کشوری پیشگام در مسیر استقلال کشورهای افریقایی دانست و گفت: گینه کوناکری پرچمدار آزادی و استقلال در قاره کهن افریقا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قاره آفریقا دارای روابطی مستحکم، دوستی و برادری هستند و شباهت‌های زیادی بین گینه کوناکری و جمهوری اسلامی ایران در راستای قیام برای استقلال و آزادی وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تلاش‌های پارلمانی  را مقدمه افزایش مراودات دو کشور دانست و تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گینه کوناکری آماده است تا در مسیر مناسبات پارلمانی قدم‌های جدی‌تری بردارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه تلاش برای تقویت مناسبات فیما بین جمهوری اسلامی ایران و گینه کوناکری استقبال می‌کند.

مقتدایی شروع دولت جدید در ایران را فرصتی مناسب برای ارتقای مراودات  دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و گینه کوناکری دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های اقتصادی و تجاری هستند که می‌توان در راستای منافع دو ملت از آن بهره برد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همراهی دستگاه دیپلماسی گینه کوناکری در قطعنامه های بین المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و آن را از خصوصیات کشورهای مستقل در جهان دانست و بیان کرد: ما تا امروز روابط سیاسی خوبی در سطح بین المللی با گینه داشته ایم و امیدواریم سطح تعاملات در مجامع بین المللی افزایش باید.

سما فوده نایب رییس مجلس گینه کوناکری این نشست به تاریخ کهن ایران  اشاره کرد و گفت: ایران کشوری دارای تمدنی دیرینه و تاریخی در قاره آسیا است و جایگاه مهمی در تعاملات بین‌المللی دارد.

وی افزود: سفر به تهران، حضور در مجلس شورای اسلامی و گفتگو با مقامات دولتی و پارلمانی می تواند منافع دو کشور را در دو قاره مهم جهان تامین کند.

نایب رییس مجلس گینه کوناکری با تاکید بر این که گینه کوناکری آماده همکاری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های تجاری و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: گینه و ایران می‌توانند در زمینه همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و کشاورزی  گام‌های جدی با چشم انداز موفقی بردارند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قاره آفریقا گینه اصفهان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری تنفیذ و تحلیف رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاره آفریقا گینه مجلس شورای اسلامی قاره آفریقا گینه اصفهان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران و گینه کوناکری مجلس شورای اسلامی بین المللی نایب رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!