Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در آیین تحلیف و انتخاب هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مراغه و خداجو با تاکید بر لزوم همگرایی شوراها در خدمت رسانی به مردم گفت: توسعه متوازن شهری باید اولویت اصلی شوراها باشد.

سیدعلی موسوی افزود: توسعه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف شهری نیازمند برنامه ریزی و توزیع متوازن خدمات و امکانات شهری بوده و شوراهای اسلامی شهر نقش اساسی در این زمینه ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه توسعه کاریکاتوری شهری غیرقابل قبول برای مردم استT ادامه داد: متاسفانه برخی از محلات شهری بر خلاف برخی دیگر از مناطق دیگر توسعه یافته نبوده و دچار محرومیت هستند.

موسوی اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن امکانات شهری، شوراها در بودجه بندی و اجرای طرح های اجرایی و مطالعاتی، با در نظر گرفتن تناسب جمعیتی، اهتمام و توجه جدی به مباحث توسعه شهری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد منابع درآمدی برای شهرداری ها گفت: هم اکنون سرانه بودجه ای شهر مراغه پایین بوده و شهر خداجو نیز با کمبود منابع درآمدی و بودجه ای روبرو است و از این رو باید برنامه ریزی مناسبی برای رفع آنها از سوی شوراهای اسلامی شهرها انجام شود.

وی افزود: درآمد زایی و رفع مشکلات ترافیک شهری با اجرای طرح جامع ترافیک شهری برای اجرای نقشه توسعه شهری و رفع مشکلات شهری بیش از پیش مورد توجه شوراهای اسلامی شهرها باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری در این شهرستان، انتخاباتی پرشور و سالم بود و پشتوانه مناسبی برای اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی است.

موسی شعفی افزود: همکاری، همدلی و همراهی مردم و مسئولان و نیز اهتمام شوراهای اسلامی شهر می تواند زمینه ساز رفع دغدغه ها و مطالبات شهروندان در وضعیت فعلی جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، در این آیین پس از انتخاب هیئت رئسه سنی شوراهای اسلامی شهر مراغه و خداجو، رای گیری برای انتخاب اعضای هیئت رییسه شامل رئیس، نائیب رئیس، منشی، خزانه دار، سخنگو و نماینده شورای اسلامی شهرستان توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر مراغه و خداجو انجام شد.

براساس اکثریت آرای اخذ شده، ناصر رحمتی به عنوان رئیس، ابراهیم خوش رفتار به عنوان نائب رئیس، رضا عسگری به عنوان منشی و سخنگو، الناز پاکرو به عنوان خزانه دار و بهمن محمودی و رضا عسگری به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر مراغه در شورای اسلامی شهرستان انتخاب شدند.

همچنین، براساس اکثریت آرای اخذ شده، به ترتیب وحید شمسی به عنوان رئیس و سخنگو، لیلا برزگر به عنوان نائب رئیس، ناصر اروجی به عنوان منشی، عباس جلالی به عنوان خزانه دار و نیز بهروز پاشائی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر خداجو در شورای اسلامی شهرستان مراغه انتخاب شدند.

برچسب‌ها شورای شهر آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر آذربایجان شرقی مراغه شورای شهر آذربایجان شرقی مراغه شوراهای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود

فرماندار تیران و کرون گفت: امسال با توجه به شعار سال، مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جلب سرمایه‌ها هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها در تحقق شعارهای سال نقش مهمی دارند و بر این اساس لازم است مصوبات و طرح های پیشنهادی خود را بر این اساس پیش‌بینی و طراحی کنند.

وی افزود: در شعار امسال که معطوف به ایجاد مشارکت مردم برای جهش تولید است، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه گذار از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مصوبات و طرح های پیشنهادی شوراها چنین سمت و سویی داشته باشد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: شوراهای شهر با انجام فراخوان و ایجاد طرح مناسب زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران را فراهم کنند و اینگوه علاوه بر تحقق شعار سال در منطقه خود، به شکوفایی شهر و یا روستاها نیز کمک کرده‌اند.

محمدی‌کیا اضافه کرد: تعامل با مدیریت شهری و روستایی برای اجرای مصوبات مهم بوده و باید هم‌افزایی محلی با دستگاه‌های اجرایی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه طرح و پیشنهاد برنامه نیاز به دانش‌افزایی و مشورت با صاحبان اندیشه و متخصصان است، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها در پیگیری امور با نظر مشورتی مردم فعالیت دارند؛ افزایش دانش و آگاهی منتخبین مردم در شوراهای اسلامی برای پیگیری قوی‌تر امور، نیاز است.

محمدی‌کیا همچنین به تجربه‌نگاری اعضای شوراهای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی علاوه بر تهیه گزارشی فرصت‌ها و مشکلات را بررسی و برای دوره‌های آینده ثبت کنند چرا که این تجربه نگاری امکان رفع مشکلات و آینده‌نگری را فراهم می‌کند تا به‌واسطه همین تجارب، اشتباهات تکرار نشود.

فرماندار تیران و کرون شناخت نقش شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مردم را مهم دانست و تصریح کرد: بعضی از مطالبات مردمی در اختیار شورای اسلامی نیست و باید در حوزه‌های دیگر پیگیری شود اما این عدم اطلاع باعث افزایش مراجعات شده است.

کد خبر 749178

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری