Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشحویی استان همدان خطاب به مجمع نمایندگان استان همدان بیانیه‌ای بدین مضمون صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

از نمایندگان مردم به نمایندگان مردم

«نمایندگان از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی پرهیز کنند» مقام معظم رهبری ۱‌۴۰۰/۰۳/۰۶

با عنایت به آغاز کار دولت جدید و ایام تشکیل کابینه دولت سیزدهم، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق خدمتگزاری هر چه بیشتر به ملت بزرگ ایران از سوی دولت مردمی، این روزها متاسفانه از جانب مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش برخی نمایندگان برای حضور در سمت‌های دولتی و دخالت در انتصابات به گوش می‌رسد که این امر موجب اعتراض دانشجویان انقلابی و مردمی واقع شده که به امید اصلاح و عبور از خیل عظیمی از مشکلات به جا مانده دولت دوازدهم پای صندوق رای آمدند و اعتماد کرده‌اند به دولت مردمی و انشاءالله که شاهد حل و رفع تمام مشکلات مردم و جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بنا به ضرورت نکاتی که ابتدا مطرح شد، لازم است نکات دیگری که برگرفته از دغدغه جریان و‌ جنبش دانشجویی بیان شود:

۱ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس فرمودند: «یکی از آسیب‌های مجلس شورای اسلامی، ورود نمایندگان به امور اجرایی است. در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد اضطراری را بنده کاری ندارم اما به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کنار بگیرند وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد از این بایستی اجتناب شود»

۲.ورود نمایندگان و دخالت آنها در چیدمان دولت آینده دولت را وابسته به مجلس و مجلس را وامدار دولت می‌کند و آن را از حیثیت و شأن نظارتی و مستقل خود تهی کرده که به فرموده مقام معظم رهبری خطرات و آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

۳.از توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری به نمایندگان پرهیز از تلاش برای دستیابی به مناصب دولتی است اصولاً چرا نماینده ای که باید نماینده مردم باشد این جایگاه خطیر را سکوی پرش خویش می‌سازد و به تعبیری بهارستان را سکوی پرش خود به پاستور تعریف کنند؟

انقلاب اسلامی، انقلابی است بر مبنای انسان‌سازی، لذا انتظار می‌رود نمایندگان محترم این ملت انقلابی با ملاک قرار دادن آرمان‌ها از هر آنچه رنگ و بویی از منافع شخصی دارد اجتناب ورزند که همانا بی‌اصلاح زمامداران، حال جامعه اصلاح نمی گردد.

در پایان دانشجویان انقلابی انتظار دارند نمایندگان استان همدان در اسرع وقت موضع خویش را در قبال مسائل مطروحه اعلام نموده و به هرگونه از این قبیل اتفاقات پاسخگو باشند که دانشجویان انقلابی جز این را برنمی‌تابند.

امید است ان شاءالله همه ما در جایگاه خود بتوانیم کمک حال دولت، مجلس و نهادهای دیگر برای رفع مشکلات مردم و جامعه و برداشتن موانع و اعتلای هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس استان همدان مطالبه گری مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران، کاربران سامانه و سایر عوامل هیئت اجرایی برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در سالن همایش‌های شهرداری قائمشهر با حضور مسئولین شهرستانی و فرمانداری برگزار شد.

در این دوره آموزشی با توجه به تغییرات عمده‌ای که در قانون انتخابات صورت گرفته، نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، اعضای شعب ثابت و سیار عوامل اجرایی انتخابات، با آخرین قوانین و مقررات آشنا شدند.

در این کارگاه، تأکید شد که محوریت و مدیریت شعبات با نمایندگان فرماندار است و تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات باید بی‌طرفی کامل خود را مدنظر قرار دهند.

در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات که به همه مدیران ابلاغ شده، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات ادارات باید در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

مردم، انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و برای نام نویسی به عنوان عوامل اجرایی حضور فعالی داشتند.

لازم به ذکر است مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور از جمله شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

نامزدها، علی کشوری، کمال علیپور، مصطفی معلمی و عمران عباسی بعنوان ۴ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم در کارزار انتخاباتی حوزه‌های یادشده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228451 برچسب‌ها ایسکانیوز انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد