Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز پنجشنبه در آیین تحلیف ششمین دوره شوراهای اسلامی مناطق شهری گناباد افزود: شان و منزلت شوراها قانونگذاری است و بر اساس قانون شوراها نباید در امور اجرایی دخالت کنند و برنامه ریزی آنها تنها باید راستای حوزه وظایف خود باشد.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی در کنار مسایل عمرانی وظایف متعددی در بخشهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناطق تابعه خود دارند و باید به این بخشها هم توجه داشته باشند تا این بخشها هم در ارایه خدمات به شهروندان مغفول نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناباد گفت: انسجام، هماهنگی و هم افزایی بین اعضای شوراهای اسلامی رمز موفقیت آنها در ارایه خدمات به مردم است و نباید خللی در این همگرایی ایجاد شود.

قربانی افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید در راستای وظایف خود با شناخت ظرفیتها و توانمندیهای مناطق خود و قانونگذاری مناسب بستر به فعلیت رساندن ظرفیتهای بالقوه در مسیر توسعه و عمران و رفع مشکلات در بخشهای مختلف را فراهم کنند.

در پایان این جلسه بعد از رای گیری ترکیب هیات رئیسه شوراهای اسلامی مناطق شهری گناباد مشخص شدند.

بر این اساس سعید فولادی و علیرضا موحد به ترتیب به عنوان رییس و نایب رییس و علیرضا طیبی به عنوان منشی ششمین دوره شورای اسلامی شهر گناباد انتخاب شدند.

در شورای اسلامی شهر کاخک هم حجت الاسلام حمید مقیمیان و محمد نجاریان به ترتیب رییس و نایب رییس، محمد رضا جعفری خزانه دار و محمد وفایی منشی و حمید مقیمی عضو شورای شهر کاخک در شورای شهرستان گناباد تعیین شدند.

در شورای اسلامی شهر تازه تاسیس روشناوند هم بر اساس رای اعضا  یدالله شریفی به عنوان رییس، اسماعیل کرمی به عنوان نایب رییس، محسن  قاسمی خزانه دار و نجمه امامی و محمد سلمانی به ترتیب منشی و عضو شورای شهر روشناوند در شورای اسلامی شهرستان گناباد شدند.

در شورای اسلامی شهر  بیدخت هم علی اصغری رییس، محمد حیدری نایب رییس و مرتضی دهقان به عنوان خزانه دار تعیین شدند. 

در ششمین  دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر گناباد مهدی صفاری شهری با چهار هزار و ۴۴۴ رای، مهران حسین زاده با سه هزار و ۴۳۲ رای، سعید فولادی با ۲ هزار و ۹۶۸ رای، علیرضا طیبی نوغابی با ۲ هزار و ۷۹۶ رای و علیرضا موحد با ۲ هزار و ۷۲۹ رای به عنوان اعضای منتخب مردم به ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر گناباد راه یافتند و محمد صابری نوغابی و حسین باقری هم به ترتیب با ۲ هزار و ۵۰۹ رای و ۲ هزار و ۴۱۰ رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری خردادماه  امسال به صورت همزمان در ۹۷ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان گناباد واقع در جنوب استان خراسان رضوی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گناباد کاخک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گناباد کاخک شورای اسلامی شهر شوراهای اسلامی شهر گناباد ششمین دوره نایب رییس ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند

ایسنا/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برخی سوءاستفاده‌های احتمالی در حوزه کاری شوراها از مسئولان شوراهای اسلامی خواست روزنه‌ها و منافذی را که به ایجاد رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص منجر می‌شود مسدود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۱ اردیبهشت در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس و اعضای شورای اسلامی استان سمنان با تبریک روز ملی شوراها اظهار کرد: انتظار می‌رود که اعضای شوراهای اسلامی اجازه ندهند برخی افراد از نهاد شورای اسلامی در شهرها و روستاها برای خود اصطلاحاً کیسه‌ای بدوزند. 

وی به نقش شوراهای اسلامی در رشد و توسعه شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: براساس آموزه‌های دینی هرکس در صدد گره‌گشایی از امور مردم برآید، مشمول پاداش‌های سنگین الهی خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شوراها نقش ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به شهروندان دارند افزود: اینکه شهرداران توسط شوراهای اسلامی انتخاب می‌شود نشان می‌دهد جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی، جایگاهی ویژه و مهم است.  

امام جمعه سمنان با تاکید بر خدمت‌رسانی صادقانه اعضای شوراها به آحاد مردم تصریح کرد: خوشبختانه بخش عمده اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان را افرادی تشکیل می‌دهند که نیت خود را خدمت به مردم و جلب رضایت پروردگار قرار داده‌اند. 

وی با نکوهش استفاده از جایگاه شوراهای اسلامی برای دیده شدن و یا دستیابی به مَناصب دنیوی تصریح کرد: آن گروه از اعضای شوراهای شهر و روستا که در هر ساعت از شبانه‌روز خود را مکلّف به خدمت به مردم می‌دانند شایسته تقدیر و تشکر هستند چراکه برای جلب رضایت شهروندان تلاش می‌کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خواستار پیش‌بینی تدابیر قانونی برای جلوگیری از سوءاستفاده از نهاد شورا توسط برخی افراد شد و گفت: مسئولان شوراهای اسلامی در رده‌های مختلف باید روزنه‌ها و منافذی را که به ایجاد رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص منجر می‌شود مسدود کنند و اجازه ندهند برخی افراد از نهاد شورا برای خود اصطلاحا کیسه‌ای بدوزند! 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با بیان اینکه مردم تلاش مسئولانی که در حال خدمت صادقانه به آنها هستند را فراموش نخواهند کرد افزود: اینکه از فلان مسئول نام نیکو در میان مردم برجا بماند توفیقی الهی است که حضرت ابراهیم (ع) نیز آن‌را از درگاه خداوند طلب کرد. 

وی حضور مهندسان، متخصصان و صاحبان تجربه در شوراهای اسلامی شهر و روستا را مغتنم دانست و اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و تلاش کنند از این فرصت برای خودسازی و نیز ثبت عمل صالح در پرونده خود استفاده کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اهمیت اولویت‌بندی امور خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی برنامه‌های خود را بر اساس نیازها و مشکلات واقعی مردم تنظیم کنند و درگیر امور نمایشی یا مطرح شدن خود نباشند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند