Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:03:42 GMT

معیارهای انتخاب یک وکیل خوب و حرفه ای

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۳۳۶

معیارهای انتخاب یک وکیل خوب و حرفه ای

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شما زمانی که قصد انتخاب وکیل خوب و حرفه ‌ای را دارید باید به درستی در مورد ویژگی ها و مشخصات یک وکیل حرفه ای اطلاعات خود را افزایش دهید. در واقع زمانی که شما بیمار می شوید باید به پزشک ماهر و حرفه‌ ای مراجعه کنید تا روند درمان بیماری شما انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین زمانی که پرونده دادگاهی دارید تنها باید به وکیل حرفه‌ ای نیز مراجعه نمایید تا روند پیگیری پرونده شما به بهترین نحو ممکن انجام گردد. شما زمانی که وکیل با تجربه و متخصص داشته باشید  در زمان محدود می توانید بهترین راهکار قانونی و حقوقی را برای پیگیری پرونده خود به کار بگیرید.

  وکیل حرفه ‌ای ویژگی های خاصی دارد که شما باید به خوبی زمان انتخاب وکیل این ویژگی ‌ها را در نظر داشته باشید. در صورتی که تنها به ویژگی های مربوط به هزینه های دریافتی وکیل و یا تجربه وکیل در پیگیری پرونده های دادگاهی دقت داشته باشید ممکن است که نتوانید یک وکیل حرفه ‌ای و شایسته‌ ای را انتخاب کنید. گروه حقوقی وکلای پیروز برخی از معیارهای بسیار مهمی که در مورد انتخاب کردن یک وکیل خوب و حرفه‌ ای اهمیت دارد را به شما معرفی می کند تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

معرفی معیارها و نکاتی در مورد انتخاب وکیل خوب

وکیل حرفه ای باید روابط عمومی قوی داشته باشد

 شما باید به خوبی بدانید که محدودیت زمان برای دفاع در جلسات رسیدگی موجب می گردد وکیل نتواند تمامی نکاتی که مربوط به پرونده دادگاهی می باشد را بیان کند. اگر وکیل حرفه‌ ای روابط عمومی و فن بیان قوی داشته باشد به راحتی قادر است با بیان شیوا و رسا از پرونده دادگاهی در کمترین زمان دفاع کند. بیان سنجیده و نافذ وکیل در یک یا چند جمله دفاع از پرونده را به نحوی پیش می ‌برد که قاضی را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل شما زمانی که می‌ خواهید وکیل حرفه‌ ای را برای پرونده دادگاهی خود انتخاب کنید باید به بیان شیوا و نافذ  وکیل دقت داشته باشید.

دقت به تخصص وکیل

همانطوری که هر یک از پزشکان در حوزه های متنوعی فعالیت می کنند و تخصص دارند، وکلا هم در حوزه خاصی تخصص دارند و فعالیت می نمایند. بنابراین شما هر یک از پرونده های دادگاهی خود را باید به وکیلی که تخصص کافی در مورد آن پرونده دارد ارائه دهید. اگر پرونده دادگاهی شما مربوط به معاملات ملکی است تنها باید به یک وکیل که در همین حوزه فعالیت می ‌کند مراجعه کنید و پرونده را به او تحویل دهید. این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد که بسیاری از افراد شاید به آن توجه نکنند. اینکه شما تخصص وکیل را پیش از انتخاب کردن وکیل در نظر بگیرید کمک می کند روند پیگیری پرونده تان در کمترین زمان انجام شود. وکلایی که به صورت تخصصی کار می کنند در زمینه‌ های خاصی حرفه ای هستند و می توانند با استفاده از تبصره های مخصوص پرونده را به جلو پیش ببرند.

 

  احترام وکیل به قاضی پرونده

 علاوه بر اینکه حرفه ای بودن وکیل اهمیت بسیار زیادی دارد یکی از دیگر نکاتی که زمان انتخاب وکیل باید به آن توجه کنید احترام و برخورد محترمانه وکیل با قاضی پرونده می باشد. بسیاری از وکلا امکان دارد که به طرف مقابل خود بی احترامی کنند و رفتار محترمانه با او نداشته باشند. قاضی پرونده یکی از مهمترین اشخاصی است که روی پرونده دادگاهی نظارت می ‌کند. به همین دلیل یک وکیل خوب در تهران می‌ داند که باید با قاضی پرونده برخورد محترمانه ای داشته باشد تا روند پیگیری پرونده شکل گیری آسان تری به دست بیاورد.

 بهره گیری از تجربه دیگر وکلا

 وکیل حرفه ای علاوه بر علم و دانشی که خودش به دست آورده از تجربه ‌های دیگران هم برای حل مسئله پرونده‌ های دادگاهی کمک می‌ گیرد. وکیل خوب و حرفه ای تمامی حقایق پرونده را در نظر می ‌گیرد و از همکاران دیگر خود کمک خواهد گرفت تا با قاضی در مورد پرونده به یک نتیجه مشخص برسد. شما زمان انتخاب وکیل خوب باید توجه داشته باشید که وکیل علاوه بر تجربه خود قادر خواهد بود از تجربه دیگر وکلا هم استفاده کند تا روند پیگیری پرونده تان در بازه زمانی کمتری شکل بگیرد.

وکیل خوب کمترین هزینه و سریع ترین راه حل را پیشنهاد می دهد

 یکی دیگر از معیارهایی که شما به آن زمان انتخاب کردن وکیل خوب باید دقت داشته باشید این است که راهکارهای وکیل را برای پیگیری پرونده مورد بررسی قرار دهید و هزینه‌ ای را هم که درخواست کرده است با آن راهکار تخمین بزنید  یک وکیل حرفه ای راه حل های متنوعی را برای پیگیری پرونده ارائه می دهد و هزینه زیادی هم از موکل خود برای پیگیری پرونده دریافت نمی‌ کند.

اهمیت به روز بودن وکیل

شما باید به خوبی بدانید که هر روزه به دلیل حوادث و جرم های متنوع در دادگاه قوانین جدیدی هم برای پیگیری پرونده های دادگاه وضع می ‌گردد. بنابراین زمان انتخاب کردن بهترین وکیل برای پیگیری پرونده باید به‌ روز بودن وکیل را از نظر تبصره ها و قوانین جدیدی که مربوط به پرونده ها می باشد مورد بررسی قرار دهید. اینکه وکیل دانش چند سال قبل خود را در مورد پیگیری پرونده ها به کار بگیرد اصلاً درست نیست و باید در مورد تبصره ها و قوانین جدید اطلاعات به روزی به دست بیاورد.

 

توجه به امانت دار بودن وکیل

وکیل خوب و حرفه ‌ای باید محرم اسرار موکل خود باشد و هرگز اطلاعات موکلش را در هر یک از پرونده ها فاش نکند. در واقع بعد از اتمام پرونده وکیل نباید اطلاعات پرونده موکل خود را پیش فرد دیگری بگوید و یا از آنها استفاده نماید. امانت دار بودن وکیل یکی از مهمترین نکاتی است که شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت گروه حقوقی وکلای پیروز مراجعه کنید.

http://vokalayepirouz.com

  انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار وکیل روند پیگیری پرونده برای پیگیری پرونده شما باید به خوبی پرونده دادگاهی وکیل حرفه ای انتخاب وکیل زمان انتخاب انتخاب کردن داشته باشید قاضی پرونده پرونده ها بودن وکیل شما زمان تا روند یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان