Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:40:19 GMT

سالن ورزشی جاجرم برای بستری بیماران کرونا تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۳۵۰

سالن ورزشی جاجرم برای بستری بیماران کرونا تجهیز شد

مصطفی حاجی زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت این شهرستان و البته استان به لحاظ شیوع کرونا بسیار نامناسب است و ظرفیت بیمارستان در حال حاضر تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان جاجرم پذیرش می شود خاطرنشان کرد: در این بیمارستان علاوه بر بیماران جاجرم و گرمه بیماران از سایر استان ها همچون حسین آباد در استان سمنان و یا جوین خراسان رضوی هم پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر برگزاری عروسی و دورهمی ها در شیوع کرونا گفت: وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان سبب شد تا در برگزاری عروسی ها در تالارها سخت گیری شود، اما به لحاظ کوتاه بودن مسافت این شهر تا گرمه، مراسم عروسی مردم جاجرم در گرمه برگزار می شد.

فرماندار جاجرم گفت: اکنون بیش از ۳۰ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان جاجرم بستری هستند که حدود نیمی از آنان مربوط به شهرستان گرمه است.

حاجی زاده افزود: در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، سهل انگاری شده و مردم به آن بی توجه شده اند، این روزها و با نزدیک شدن به ماه محرم عروسی ها در حال برگزاری است و در این مراسم پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

وی با اشاره به رنگ نارنجی کرونا در شهرستان جاجرم گفت: برای مدیریت شرایط، طبق دستورالعمل ها اقدام می شود و هفته گذشته ۲۵۴ بازرسی از اصناف شهرستان انجام شده است که این بازرسی ها منجر به معرفی ۱۰ مورد تخلف به تعزیرات شده است.

فرماندار جاجرم افزود: از مردم انتظار می رود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند و از برگزاری مراسم عروسی و عزا و حضور در تجمعات خودداری کرده و به استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه بیشتری  داشته باشند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛ این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۲۴  نفر بوده است.

برچسب‌ها بجنورد کرونا ویروس کرونا جاجرم خراسان شمالی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا ویروس کرونا بجنورد کرونا ویروس کرونا جاجرم خراسان شمالی بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران