Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تأکید کرد که اتهامات وارده به تهران درباره ربایش کشتی در خلیج فارس و دریای عمان، جنبه سیاسی دارد.

روزنامه «الرأی» کویت به نقل از ایرانی گزارش داد، انگیزه‌های وارد کردن این اتهامات مشکوک است و باعث پیچیدگی وضعیت منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که ایران آماده است مواضعی اتخاذ کند که در راستای تقویت ثبات در منطقه باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین از همزمانی این اتهامات با مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای ریاست جمهوری، ابزار تعجب کرد.

وی با بیان اینکه در مراسم تحلیف رئیسی، شمار زیادی از سران جهان حضور دارند، خاطر نشان کرد، طرفهایی وجود دارند که همیشه فضای منطقه را متشنج می‌کنند.

ایرانی در پایان گفت: «تنها طرفی که از بی‌ثباتی در منطقه استفاده می‌کند، رژیم صهیونیستی است».

در همین ارتباط، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تازگی بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را مشکوک خواند و نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

منابع خبری عصر سه‌شنبه از بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات خبر دادند و همزمان یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که چهار کشتی تحت شرایط نامعلومی کنترل خودشان را از دست داده‌اند.

گروه نظامی موسوم به «عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس» اعلام کرد از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است. این سازمان با بیان اینکه حادثه مذکور «دزدی دریایی نیست» از کشتی‌های در حال تردد در آن منطقه خواسته احتیاط حداکثری به خرج دهند. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کویت جمهوری اسلامی ایران کشتی اتهام زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق