Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، برهم صالح رییس جمهوری عراق که برای شرکت در مراسم تحلیف آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است امروز - پنج شنبه با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل دبیرخانه مجمع دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهوری عراق در دیدار امروز بر پیوند و دوستی ملت‌های ایران و عراق و توجه ویژه به همکاری‌ها در استان‌های خوزستان و بصره تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح با ابراز خوشنودی از سفر به ایران، از حسن نظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش روابط ۲ کشور قدردانی و آرزو کرد در دولت جدید جمهوری اسلامی، مبادلات و همکاری‌ها توسعه پیدا کنند.

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با استقبال از پیشنهاد رییس جمهوری عراق برای همکاری ویژه ۲ کشور در استان‌های جنوبی دو کشور برای رفع مشکلات موجود گفت: ما از هر نوع تلاش مشترک بویژه در موضوعات اقتصادی و نیز بیابان‌زدایی و حل بحران ریزگردها استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم در سایه همکاری ایران و عراق، استان های خوزستان ایران و بصره در عراق، شکوفا خواهند شد.  

وی با خوش آمدگویی به رییس جمهوری عراق گفت: ملت‌های ایران و عراق پیوند ریشه دار خونی و اعتقادی دارند و تاریخ تمدن این دو کشور گواه عظمت و دوستی‌های مردم ایران و عراق است. ایران و عراق تاریخ و دین مشترک دارند و می توانند محور فعالیت های اقتصادی در منطقه آسیای جنوب غربی قرار گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: استقلال، امنیت و پیشرفت عراق برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گواه صدق این است که ما می خواهیم مردم عراق در امنیت و صلح به پیشرفت و اعتلا برسند. ما در این راه از شما حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که همکاری های ما در همه امور گسترش پیدا کند.

رضایی با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق یادآور شد: آرامش، ثبات و امنیت دو کشور ایران و عراق بر ثبات و امنیت کل منتطقه تاثیر گذار است. یکی از عوامل تنش در منطقه، حضور نیروهای بیگانه است.  

در ادامه این دیدار که مسایل مهم منطقه و گسترش همکاری های ایران و عراق  مورد بررسی و دو طرف تاکید کردند: همکاری های دو کشور می تواند در استقلال، امنتیت و اقتصاد یک الگوی جمعی برای روابط در منطقه باشد.



در این دیدار، فواد حسین وزیر امور خارجه و قاسم اعلاجی مشاور امنیت ملی عراق و صادق حسینی معاون بین الملل و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد نظری مدیر کل بین الملل مجمع حضور داشتند.

برچسب‌ها برهم صالح خوزستان جمهوری اسلامی محسن رضایی میرقائد مجمع تشخیص مصلحت نظام پروندهٔ خبری تنفیذ و تحلیف رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح خوزستان جمهوری اسلامی برهم صالح خوزستان جمهوری اسلامی محسن رضایی میرقائد مجمع تشخیص مصلحت نظام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رییس جمهوری عراق جمهوری اسلامی ایران و عراق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند