Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مسابقه‌های رده‌بندی و فینال ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ساعت ۱۵ به وقت تهران آغاز شد.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان مقابل دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل حریف آمریکایی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن یزدانی مانند همیشه با پرش‌های بلند خودش گام به تشک کشتی گذاشت. تیلور در همان ابتدای کشتی به پاهای یزدانی حمله کرد و ره به جایی نبرد. دو حریف با دستان قدرتمند خود به سر و زیر بغل یکدیگر می‌زدند و در ادامه داوران اخطار ۳۰ ثانیه را به تیلور دادند او نتوانست امتیازی بگیرد و نماینده پرافتخار کشورمان یک امتیاز کسب کرد.

تیلور چندین مرتبه قصد زیرگیری داشت که با واکنش به موقع یزدانی مواجه شد و دست‌ها و حرکات تیلور را در تایم نخست به طور کلی کنترل و از کار انداخته بود.

در تایم دوم تیلور دوباره قصد زیرگیری داشت و مانند گذشته بعد از خیمه زدن کنده‌کشی نکرد و دوباره حریف خود را به بیرون برد و امتیاز دوم را گرفت.

تیلور در ادامه با یک زیرگیری سریع ۲ امتیاز از یزدانی گرفت و کشتی را به تساوی کشاند اما یزدانی با دستان پرقدرتش زیربغل را زیر کتفان حریف پرقدرتش گذاشت او را به بیرون از کشتی هدایت کرد و امتیازات خود را به ۳ رساند. در ۴۰ ثانیه به پایان کشتی تیلور دوباره به پاهای یزدانی حمله کرد و یکبار دیگر با خیمه سنگین آزادکار کشورمان مواجه شد. در ۱۶ ثانیه به پایان کشتی متاسفانه تیلور یکبار دیگر به پاهای یزدانی حمله کرد و با زیرگیری ۲ امتیاز گرفت و تیلور این مبارزه را با نتیجه ۴ بر ۳ به پایان رساند و صاحب مدال طلای المپیک شد.  

یزدانی پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه و پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۷ پاریس نیز مقابل این حریف قدرتمند آمریکایی مغلوب شده بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست «جاورایل شاپیف» از ازبکستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قهرمان جهان و المپیک در مرحله بعد به مصاف استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس رفت که در کمتر از ۲ دقیقه او را ۱۲ بر یک شکست داد.

یزدانی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور نایفونوف از روسیه (برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) قرار گرفت و ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

لحظاتی قبل رضا اطری در رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف توماس گیلمان دارنده نقره پیکارهای جهانی از آمریکا رفت و با نتیجه ۹ بر یک شکست خورد و نتوانست مدال برنز بگیرد و در رده پنجم المپیک قرار گرفت.

در مبارزه‌های امروز و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع با شکست مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان از صعود به فینال بازماند و به دیدار رده‌بندی رفت. زارع فردا (جمعه) باید برای کسب مدال برنز با برنده کشتی میان دیالدین عبدالمطلب از مصر و ژی وی دنگ از چین کشتی بگیرد.

مصطفی حسین‌خانی آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم با شکست مقابل کایل داک دارنده مدال طلای جهان از آمریکا از دور رقابت‌ها حذف شد.

برچسب‌ها کشتی آزاد حسن یزدانی المپیک توکیو پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی آزاد حسن یزدانی المپیک توکیو کشتی آزاد حسن یزدانی المپیک توکیو دارنده مدال حسن یزدانی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در خصوص انتخابی وزن 86 کیلوگرم جهت شرکت در المپیک 2024 پاریس و با توجه به مصدومیت حسن یزدانی، بالاخره تصمیم نهایی کادرفنی در این خصوص اعلام شد.

در متنی که فدراسیون کشتی منتشر کرده، آمده است:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
1- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی‌که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.
2- در صورتی‌که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

دیگر خبرها

  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند