Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@09:02:33 GMT

حل مسائل خبرنگاران نیازمند اتخاذ سیاست های کلان است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۷۰۳

حل مسائل خبرنگاران نیازمند اتخاذ سیاست های کلان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محرابی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌های استان قم در بحث اقتصاد رسانه با چالش‌های جدی روبرو هستند، گفت: هنگامی که رسانه نتواند اقتصاد خود را به خوبی بچرخاند، طبیعی است که نتواند رسالت خود را نیز به درستی انجام دهد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در استان قم تخصص گرایی در بین خبرنگاران شرایط بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، ادامه داد: خبرگزاری‌های مختلف تخصصی در استان قم مثل حوزه، رسا، ابناء، اهل بیت علیهم السلام و … نشریات تخصصی، نشریات علمی و پژوهشی زیادی نیز در استان وجود دارد اما سیاست‌گذاری کلان مناسبی برای فعالیت‌های رسانه‌ای وجود ندارد و نیازمند اتخاذ سیاست‌های کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تخصص گرایی و ارتقای سطح دانش عمومی خبرنگاران سعی در برگزاری برنامه‌های جدی در حوزه آموزش دارد، ادامه داد: یکی از مراکز حرفه‌ای در این زمینه در وزارت فرهنگ مرکز مطالعات و آموزش رسانه‌های این وزارتخانه است که با همکاری با این مرکز حداقل دو دوره آموزشی را برای خبرنگاران استان در سال‌های گذشته برگزار می‌کردیم که با شیوع کرونا این آموزش‌ها متوقف شده است و امیدواریم با کمرنگ شدن کرونا آموزش‌ها برای این صنف ادامه یابد.

کد خبر 5274587

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خانه مطبوعات قم روز خبرنگار ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه محرم 1400 شورای شهر گرگان ماه محرم اردبیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واکسیناسیون ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود