Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی اظهارداشت: فعالیت این پایگاه‌ها از دوشنبه هفته جاری همزمان با اعلام نتایج کنکور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تفکیک جنسیت و با نرم‌افزارهای به‌روز به همت اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در پایگاه‌های آموزش و پرورش شهر تهران، با شعار «ما راهنمایی و مشاوره می‌دهیم تا شما متناسب با استعداد، رغبت و تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید.» بیش از ۸۰ نفر از مشاوران مجرب و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، راهنمایی و انتخاب رشته داوطلبان کنکور و موسسات آموزش عالی را به صورت حضوری و مجازی برعهده دارند.

نقوی افزود: در انتخاب رشته، هر داوطلب می‌تواند ۱۵۰ رشته و شهر را بر اساس علاقه، رغبت، استعداد، تیپ شخصیتی و  سایر امکانات محیطی در فرم انتخاب رشته انتخاب کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: فعالیت پایگاه‌ها تا مدت زمان اعلامی سازمان سنجش و آموزش کشور برای ارائه خدمات تخصصی انتخاب رشته از ساعت ۸ تا ۱۷ در خدمت داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و اولیای آنان هستند.

به گزارش ایرنا، انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ از امروز پنجشنبه(۱۴ مرداد) آغاز شد، داوطلبانی که در آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند تا ۱۸ مرداد مهلت دارند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به انتخاب ۱۵۰ رشته محل اقدام کنند. نرم‌افزار انتخاب رشته سازمان سنجش نیز تا همین تاریخ برای داوطلبان فعال است.

آزمون سراسری ۱۴۰۰، نهم تا ۱۲ تیر با رقابت بیش از یک میلیون و ۱۹۴ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر برگزار شد، در این آزمون یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

براساس اعلام آموزش و پرورش شهر تهران، رتبه‌های برتر سوم و پنجم گروه آزمایشی هنر، رتبه‌های سوم و پنجم گروه آزمایشی زبان، رتبه دوم، پنجم، هشتم، نهم و دهم گروه آزمایشی علوم انسانی، رتبه اول، هشتم و نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و رتبه ششم و دهم گروه آزمایشی علوم تجربی از دانش‌آموزان تهرانی هستند. ۳۵ درصد و ۱۴ نفر از ۴۱ رتبه برتر دانش‌آموزان کنکور سراسری ۱۴۰۰ که در شرایط سخت کرونایی و آموزش‌های غیرحضوری برگزار شد؛ از دانش‌آموزان تهرانی هستند.

ارسال بیش از ۷میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز به هنرستان‌های شهر تهران

آیین نمادین ارسال تجهیزات هنرستانی در راستای کارگروه تعمیر و تجهیز مدارس پروژه مهر روز گذشته با حضور عبدالرضا فولادوند مدیرکل، پانته‌آ درّی معاون آموزش متوسطه، مدیران مناطق و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران به صورت مجازی برگزار و اقلام تهیه شده از انبار مهرآباد به مناطق و هنرستان‌های شهر تهران ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این آیین اظهارداشت: حدود یک سال است در حوزه معاونت آموزش متوسطه و با کمک معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، این فعالیت در حال شکل‌گیری و مقدمات اولیه بوده است.

وی گفت: ۷میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های شهر تهران از محل اعتبارات و نیز همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران تهیه شده و به مناسبت اعیاد ذی‌الحجه توزیع می‌شود.

فولادوند افزود: براساس اسناد بالادستی وظیفه داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم و باید از تمامی ظرفیت‌ها و توان خود در این راستا استفاده کنیم و تلاش شود تا با توسعه هنرستان‌ها به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی از مدیران مناطق خواست در بحث ساخت و ساز مدارس به احداث هنرستان‌ها که می‌توانند به صورت مستقیم در تولید و اشتغال تاثیرگذار باشند توجه ویژه داشته باشند؛ به این دلیل که فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، بی‌واسطه وارد عرصه کار و اشتغال می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: توسعه هنرستان‌ها یکی از اهداف آرمانی است و باید تلاش کنیم تا تجهیزات مورد نیاز در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و این فعالیت یکی از پارامترهای مثبت در پروژه مهر است.

وی از اقداماتی که در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان در جریان است قدردانی کرد و افزود: دوازدهم مرداد، ۶هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا در بین فرهنگیان شهر تهران تزریق شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانیم.

فولادوند ضمن دعوت از فرهنگیان برای تزریق واکسن گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه ماست و باید از آن حفاظت کنیم و تا آخرین لحظه باید به وظیفه و تکلیف خود عمل کنیم و کارها و فعالیت‌ها به روز باشد و سال تحصیلی خوبی را برای آینده‌سازان کشور رقم بزنیم.

افزایش ۱۵۰۰ مترمربعی فضای ورزشی مدارس شهر تهران

آیین افتتاح ۲۵ پروژه ورزشی مناطق ۱۹گانه آموزش و پرورش شهر تهران روز گذشته با حضور حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان به صورت ویدئوکنفرانس در منطقه ۱۸ برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در این آیین با اشاره به اهمیت پروژه‌های مدرسه محور این حوزه گفت: با اجرای طرح حیاط پویا امیدواریم شاهد فعالیت هر چه بیشتر دانش‌آموزان در زنگ تربیت بدنی باشیم. علاوه بر ترسیماتی که در حیاط مدارس انجام شده است که سبب بالارفتن روحیه‌ نشاط در دانش‌آموزان می‌شود تجهیز مدرسه نیز بسیار مهم است.

محمدی با اشاره به اینکه مدارس پویا می‌توانند فقر حرکتی دانش‌آموزان را مرتفع کنند، افزود: امیدواریم پس از افتتاح این ۲۵ پروژه، شاهد فعالیت‌های بیشتری از سمت دانش‌آموزان باشیم و آنان بتوانند در سبک زندگی‌ که به واسطه شیوع کرونا دست‌خوش تغییرات شده، سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دسترسی دختران دانش‌آموزان به امکانات ورزشی کمتر است؛ نیاز هر چه بیشتر تجهیز کردن مدارس بیش از پیش احساس می‌شود. با توجه به این مهم طرح کلاس درس تربیت بدنی از سال گذشته کلید خورد و با همیاری معاونت‌ متبوع در وزارت آموزش و پرورش، ثمره‌ این کار را امروز مشاهده می‌کنید.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: هشت پروژه کلاس درس تربیت بدنی و ۱۷ پروژه حیاط پویا در مناطق افتتاح شد که مجموعا این طرح‌ها حدود یکهزار و ۵۰۰ مترمربع فضای تربیت بدنی شهر تهران را افزایش داده است.

محمدی گفت: همچنین اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال صرف تجهیز و آماده‌سازی کلاس‌های تربیت بدنی کردیم، امیدواریم با ادامه این طرح‌ها و افزایش اعتبارات، شاهد ایجاد فضاهای تخصصی و استاندارد آموزش درس تربیت بدنی تمام مدارس باشیم.

برچسب‌ها هنرستان شهر تهران کنکور سراسری 1400 اداره کل آموزش و پرورش تهران انتخاب رشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرستان شهر تهران کنکور سراسری 1400 هنرستان شهر تهران کنکور سراسری 1400 اداره کل آموزش و پرورش تهران انتخاب رشته آموزش و پرورش شهر تهران گروه آزمایشی علوم تربیت بدنی انتخاب رشته دانش آموزان هنرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: ما برای معلمانی که ۳۰ سال زحمت کشیده‌اند از لفظ بازنشسته استفاده نمی‌کنیم؛ بلکه ما معتقدیم معلمان ۳۰ سال ایستاده‌اند به همین علت از لفظ بازایستاده استفاده می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۴۴ هزار ساعت در هفته همکاران بازایستاده به ما کمک می‌کنند.

او ادامه داد: میانگین معلمان باز ایستاده در حال تدریس حدود هزار و ۸۰۰ معلم در مدارس شهرستان‌های تهران است.

بهرامی با بیان این که میزان تدریس معلمان باز ایستاده متغیر است؛ تصریح کرد: تعداد معلمان بازایستاده  بیشتر از این است.

گفتنی است که پیش از این امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفته بود: به‌کارگیری بازنشستگان در آموزش‌ و پرورش اجباری نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران