Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:35:12 GMT

خیز بلند سنا برای گرفتن اختیار جنگ از دولت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۰۵۵

خیز بلند سنا برای گرفتن اختیار جنگ از دولت

به گزارش تابناک، به گزارش رویترز، این اولین بار در ۵۰ سال گذشته بود که یک کمیته سنا به لغو مجوز نظامی رای داد.

در سال ۱۹۷۱، کنگره به قطعنامه ۱۹۶۴ خلیج تونکین که منجر به پایان جنگ آمریکا در ویتنام شد، رای داد.

این قطعنامه مشترک که با ۱۴ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف تصویب شد به مجلس سنا ارسال شد ، جایی که دموکرات ها از آن به شدت حمایت می کنند و حامیان می گویند انتظار می رود حمایت کافی جمهوری خواهان را برای کسب ۶۰ رای مورد نیاز برای تصویب به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاک شومر ، رهبر اکثریت دموکراتیک مجلس سنا گفت که او برای رای‌گیری طی سال جاری برنامه‌ریزی کرده است. شومر گفت: جنگ عراق نزدیک به یک دهه است به پایان رسیده است. مجوز تصویب شده در سال ۲۰۰۲ دیگر در سال ۲۰۲۱ لازم نیست.

این قانون مجوزهای استفاده از نیروی نظامی (AUMF) را که در ۱۹۹۱ و ۲۰۰۲ برای جنگ علیه عراق در زمان صدام تصویب شده بود ، لغو می‌کند. طرفداران لغو استدلال می کردند که با دولت فعلی عراق باید به عنوان شریک آمریکا رفتار شود نه دشمن. مجلس نمایندگان از لغو این اختیارات در ماه ژوئن حمایت کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی مراسم تحلیف ریاست جمهوری قطعنامه مشترک مجلس سنا چاک شومر المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی مراسم تحلیف ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان