Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:54:57 GMT

اخبار کوتاه انتظامی از جنوب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۵۱۶

اخبار کوتاه انتظامی از جنوب آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی مهاباد روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران ایستگاه بازرسی حمزه آباد این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو وانت نیسان که از محور سردشت به مهاباد در حال حرکت بود مشکوک شدند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: با هوشیاری ماموران خودرو مورد نظر متوقف و در بررسی از آن سه تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضایی شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را ۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی با اعلام اینکه قطع درختان جنگلی منطقه، به تاراج بردن منابع ملی است و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و ‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

جنگل‌های مهاباد که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

۸ کیلوگرم مواد مخدر در بازرسی از یک منزل مسکونی روستایی در بوکان کشف شد

فرمانده انتظامی بوکان گفت: در یک عملیات پلیسی هشت کیلوگرم مواد مخدر از نوع "تریاک" در این شهرستان از یک واحد منزل مسکونی روستایی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر کشف و ضبط شد.

سرهنگ سلمان حیدری افزود:در راستای مبارزه با  تهیه، نگهداری، توزیع و مصرف مواد مخدر ، مأمورین با پایش و بررسی تخصصی اخبار واصله و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی سه نفر  شدند.

وی ادامه داد: افراد متهم اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و انتقال آن از استان‌های دیگر  به شهرستان بوکان می کردند.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: با هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل،(در یکی از روستاهای بوکان) این مقدارمواد مخدر از نوع تریاک کشف و سه نفر دستگیر و پرونده به مرجع قضایی ارسال گردید.

بوکان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به غرب کشور و نزدیکی به شهرهای مرزی یکی از محل‌های گذر مواد مخدر به شهرهای عمقی کشور است؛ این شهرستان در فاصله ۱۹۶ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد.

از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۱۰ کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف وضبط شده است.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب منابع طبیعی آذربایجان غربی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اعضای تیم ۱۴ نفره کانون دانش آموزی مدرسه شهید بروجردی بوکان در دوازدهمین دوره المپیاد آماده مرحله استانی رتبه اول را کسب و مفتخر به دریافت تندیس آیتم های مخاطرات طبیعی (پناه گیری و خروج ایمن در زمان زلزله) و آسیب های اسکلتی و مفصلی شدند.

در این دوره مسابقات تیم های میاندواب؛مقام سوم،سردشت؛مقاوم دوم و تیم شهرستان شوط موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا