Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهاردهمین روز است که بازی‌های المپیک برای کاروان ورزشی کشورمان با یک مدال نقره و سه باخت در کشتی و کاراته همراه بود.

کشتی:

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم امروز در فینال به مصاف دیوید تیلور رفت و با شکست ۴ بر ۳ مقابل حریف آمریکایی مدال نقره  را بر گردن آویخت. یزدانی پیش از این مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان، استفان ریچموت از سوئیس و آرتور نایفون‌اف از روسیه را شکست داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا اطری امروز در دیدار رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم در مصاف با گیلمان آمریکایی ۹ بر یک شکست خورد و از کسب مدال بازماند.

امیرحسین زارع در نخستین مبارزه خود با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی گرفت که با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. زارع در ادامه ۱۳ بر ۲ مقابل اگزون شالا از کوزوو به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی در مصاف با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان ۶ بر ۳ مغلوب شد و به رده‌بندی رفت.

کاراته:

سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود به مصاف سراب اوزچلیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. وی در دومین مبارزه رو در روی ون تزویان از چین تایپه قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر یک نتیجه را واگذار کرد. بهمنیار در سومین رقابتش به مصاف ایوت گورانوا از بلغارستان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گزارش روز چهاردهم المپیک کشتی نتایج کاروان ایران کاراته حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های کشتی المپیک ۱۵ تا ۲۱ مرداد ماه در پاریس و حدودا دو ماه بعد از آن نیز مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی همراه با امید‌های جهان در آلبانی به انجام خواهد رسید.

کشتی فرنگی ایران که اولین تیم جهان است سهمیه‌هایش را برای حضور در المپیک کامل کرده و با ۶ کشتی‌گیر به فرانسه خواهد رفت، علاوه بر این نفرات، چهار ملی‌پوش بزرگسال را نیز روانه تیرانا -درصورت صدور ویزا- خواهد کرد تا برای کسب نشان جهانی در اوزان غیرالمپیکی ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم تلاش کنند.

طبق اتفاقاتی که در چرخه انتخابی تیم ملی رخ داد و همچنین وعده فدراسیون مبنی بر اینکه هر کسی سهمیه المپیک را در گزینشی‌ها بگیرد، خودش هم ملی‌پوش خواهد شد، تا اینجای کار محمدهادی ساروی با غلبه بر بالی و امین میرزازاده با عبور از هدایتی و همچنین امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی با کسب سهمیه المپیک در بیشکک، ملی‌پوش المپیک شده‎‌اند و برای دو وزن دیگر نیز کادرفنی تیم ملی اعلام کرد مهدی محسن‌نژاد – امیررضا ده‌بزرگی و محمدرضا گرایی – سعید اسماعیلی در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست با هم رقابت خواهند کرد و نفر برتر صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد.

همچنین باتوجه به اتفاقاتی که در وزن ۷۷ کیلوگرم رخ داد و گرایی هم در چند سال اخیر عملکرد ضعیفی در این وزن داشته و در چرخه ۲۰۲۴ هم به دلیل پرتاب بطری و محرومیت از سوی اتحادیه جهانی، غیبت داشت، این کشتی‌گیر حالا می‌تواند در چرخه ۸۲ کیلوگرم شانس خود را برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی امتحان کند و شانسی برای حضور در پاریس ندارد.

برادر کوچکتر هم که بعد از طلای المپیکش، باتوجه به شرایط وزنی خود به هیچ وجه مسابقه انتخابی نداده و در این سال‌ها از سوی هر دو کادرفنی وقت – محمد بنا و حسن رنگرز- حفظ شده و مسابقه‌ای هم پیش از مسابقات جهانی، سر وزن قانونی نداده، بعد از چند سال باید پیش از المپیک، با دو کیلوگرم ارفاق وزنی مبارزه انتخابی بدهد و اگر از آن سربلند بیرون آمد، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شود.

برای کشتی‌گیری که چند سالی است بدون انتخابی و البته باتوجه به اختلاف فنی زیادی که با رقبای داخلی‌اش داشت، ملی‌پوش شده، اینکه امسال باید مبارزه انتخابی بدهد، تصمیم رضایتبخشی نیست. ضمن اینکه او در این سال‌ها همه تورنمنت‌های بین‌المللی که تجربه کرده در ۷۲ کیلوگرم بوده و حالا باید به وزن ۶۹ کیلو (مسابقات رنک‌دار با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود) رسیده و با حریف جوان و بسیار باانگیزه‌اش که یک سال است روند رو به رشدی داشته و در چرخه ۲۰۲۴ هم به هر میدانی اعزام شده، با طلا برگشته است، انتخابی بدهد.

گرایی هنوز به لحاظ رسانه‌ای و مجاری، واکنشی نسبت به این تصمیم نشان نداده، اما این قطعا تصمیمی نیست که از آن استقبال کند چراکه او هم معتقد است فقط یک بار می‌تواند درسال سر وزن قانونی کشتی بگیرد که آن هم باید المپیک باشد.

محمدعلی گرایی هم که تلاش زیادی برای بخشش محرومیتش از سوی اتحادیه جهانی داشت، حالا صرفا می‌تواند شانس خود را در وزن غیرالمپیکی امتحان کند.

آیا دو برادر به چرخه اعلام شده جدید، تن خواهند داد و برادر کوچکتر برای تکرار طلای المپیک قبلی خود، با سعید اسماعیلی در بوداپست رقابت می‌کند و برادر بزرگتر هم با نفر اول وزن ۸۲ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • «لولوی» حسن یزدانی پیدا شد!
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد